PdF:Ze2MP_EIC0 ČR a evr. integrace - Informace o předmětu
Ze2MP_EIC0 Česká republika a evropské integrace
Pedagogická fakultajaro 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Daniel Borecký, CSc. (cvičící)
Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Daniel Borecký, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Kurz rozšiřuje problematiku evropské integrace o Regionální politiku Evropské unie (strukturální fondy). Jejím obsahem je vznik a vývoj, současný obsah a nástroje evropské regionální politiky a opatření k jejich implementaci v ČR. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - použít získané informace v předmětech regionální geografie ČR a Evropy - interpretovat vědomosti pomocí analytického myšlení - vysvětlit základní přístupy k evropské integraci.
- Osnova
- 1. Evropská společenství, vznik a vývojové etapy. 2. Obecné pojetí evropské regionální politiky. 3. Regionální politika ČR a EU. 4. Strukturální fondy EU. 5. Nástroje regionální politiky v EU a v ČR.
- Literatura
- BALLA, Jaromír. Evropská integrace. 1. vyd. Ostrava: Advertis, 2000, 88 s. ISBN 80-900907-0-2. info
- CIHELKOVÁ, Eva. Světová ekonomika : regiony a integrace. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 244 s. ISBN 8024701936. info
- Cesta do Evropské unie. Praha: Ministerstvo hospodářství České republiky, 1995. info
- GOŇCOVÁ(ED.), Goňcová. Ke sjednocování Evropy. Brno: MU, 1999, 173 s. Sborník prací PdF MU č. 144. ISBN 80-210-2147-0. info
- HAMPL, Martin. Regionální vývoj :specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie. Praha: Univerzita Karlova. Fakulta přírodovědecká, 2001, 328 s. ISBN 80-902686-6-8. info
- KADLECOVÁ, Klára a Petr MAREŠ. Česká identita a evropská integrace. Brno: [s.n.], 1999, 47 s. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a cvičení. Ve cvičení mají studenti zadanou seminární práci. Následně formou prezentace a diskuze je územní plán představen seminární skupině.
- Metody hodnocení
- Včasné odevzdání písemných protokolů k zadaným úkolům. Písemný test v rozsahu odpřednášené látky.
- Informace učitele
- Goňcová, M., České školství a Evropská unie. In Systémovost ve školství. První. Hradec Králové, VŠP, 1999, s. 62-67.
ISBN 80-7041-423-5.
Česká republika a Evropská unie 1996-1998: dokumenty, polemiky, názory, Sešity Rady pro mezinárodní vztahy č. 2, Praha, 1998, 76 s. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/Ze2MP_EIC0