PdF:A2MP_DI1B Didaktika 1B - Informace o předmětu
A2MP_DI1B Didaktika 1B
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Čt 13:25–15:05 učebna 58
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The course aims to initiate professional teaching competence in students through provision of links between theory and their own practical experience. The list of specific topics to be covered will be modified by a needs analysis. The students will be able to: - describe and analyse their own or observed sequences of classroom teaching in the areas of teaching skills and subskills; - understand and explain main principles of teaching skills and subskills; - evaluate and create activities for classroom use in the areas of teaching skills and subskills.
- Osnova
- Teaching pronunciation
- Teaching grammar
- Teaching vocabulary
- Teaching speaking
- Teaching reading
- Teaching listening
- Teaching writing
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- HEDGE, Tricia. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000, xvi, 447. ISBN 0194421724. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- WAJNRYB, Ruth. Classroom observation tasks : a resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992, viii, 145. ISBN 0521407222. info
- Výukové metody
- Seminars, workshops, discussions, problem solving, self-study with on-line support.
- Metody hodnocení
- Requirements: active participation in sessions (80%), submitting a portfolio including teaching practice materials, required contributions in discussion forums on moodlinka, end-of-term interview. Type of teaching: workshop, group discussion, problem solving.
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1889
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/A2MP_DI1B