AJ2RC_TEST Testování a hodnocení

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/12. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Účelem kurzu Základy testování pro učitele je poskytnout informace o zásadách, teorii a praxi této metodické disciplíny. V jeho průběhu se studenti seznámí s popisem hlavních typů testů a naučí se mezi nimi rozlišovat, osvojí si základní pojmy používané při tvorbě a hodnocení testů, dozví se, jaké jsou výhody i nevýhody jednotlivých druhů testů, naučí se testy numericky hodnotit. Získají tak základ pro vytváření vlastních školních testů a pro hodnocení komerčních testů, které se na našem trhu objevily nebo objeví.
Osnova
  • Teaching and testing Kinds of tests and testing Validity, reliability Test development Test techniques Testing writing, testing speaking Testing reading, testing listening
Literatura
    povinná literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • PALMER, Adrian S. a Lyle F. BACHMAN. Language testing in practice : designing and developing useful language tests. Oxford: Oxford University Press, 1996, vi, 377. ISBN 0194371484. info
  • BACHMAN, Lyle F. An investigation into the comparability of two tests of English as a foreign language. Edited by Bernard Spolsky. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 228 s. ISBN 0521481678. info
  • CARROLL, Brendan J. a Patrick J. HALL. Make your own language tests : a practical guide to writing language performance tests. 1st ed. Oxford: Pergamon Press, 1985, xi, 172 s. ISBN 0-08-031547-X. info
  • Advanced in language testing. Edited by Bernard Spolsky. Arlington, Va.: Center for Applied Linguistics, 1979, vii, 139 s. ISBN 0-87281-074-7. info
Výukové metody
The course will be taught using the following methods:
1. Independent learning online (prior to the face to face sessions);
2. Group-work (constructing tests);
3. Problem-solving (classroom activities)
4. Pretesting;
5. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
6. Tutor's feedback, pretesting results discussed.
Metody hodnocení
Individual weekly projects; peer evaluation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1896
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.