PdF:Fy2MP_EKSJ Exper. konz.seminář jaro - Informace o předmětu
Fy2MP_EKSJ Experimentální konzultační seminář jaro
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/1/0. blok. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je praktická aplikace vědomostí, získaných v základním kurzu. Studenti jsou vedení ve vybraných tématech k realizaci různých projektů a výukových programů.
- Osnova
- Seminář se věnuje praktické realizaci studentských, příp.tématicky zadaných projektů souvisejících se základním kurzem fyziky. Například : 1. Konzervativní silové pole, pot. energie, zákon zach. Energie v experimentech. 2. Demonstrace praktického využití balistického kyvadla. 3. Praktické využití změny hmotnosti při konstrukci raket. 4. Perpetum mobile, další zajímavé otázky či fyzikální paradoxy. 5. Mechanika dopravní nehody. 6. Harmonická analýza lidského hlasu. 7. Čidla pro automatizaci meteorologického pozorování. 8. Ukázání silových účinků při různých dopravních situacích s důrazem na bezpečnost. 9. Letouny poháněné lidskou silou. 10. Pokusy s plastelínou. 11. Malá školní elektrárna. 12. Numerické simulace -prezentace hotových počítačových fyzikálních modelů k probírané látce
- Literatura
- TARABČÁKOVÁ, Edita, VARGA, Zoltán : Fyzika v príkladoch. Alfa Bratislava 1983. 570s.
- Výukové metody
- seminář k experimentálním metodám
- Metody hodnocení
- prezentace projektu
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Témata pokusů po dohodě s vyučijícími.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/Fy2MP_EKSJ