PdF:HV7BP_ISA1 Intonace a sluchová analýza 1 - Informace o předmětu
HV7BP_ISA1 Intonace a sluchová analýza 1
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- MgA. Michal Vajda (cvičící)
- Garance
- MgA. Michal Vajda
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MgA. Michal Vajda - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7BP_ISA1/01: Út 9:45–10:30 učebna 43, M. Vajda
HV7BP_ISA1/02: St 10:40–11:25 učebna 43, M. Vajda
HV7BP_ISA1/03: St 12:30–13:15 učebna 43, M. Vajda - Předpoklady
- Bezpečné ovládání hry na klavír (housle), zpěv a intonace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zvládnutí těchto disciplín: - Zpěv stupnic nahoru i dolů (Dur, Moll - aiolská, harmonická, melodická, melodická nahoru aiolská dolů). - Zpěv akordů (Dur - 135, 1358, 6, 6/4; Moll - 135, 1358, 6, 6/4; TM7 nahoru a dolů). - Zpěv opěrných písní Tonální metody písňové a Intervalové nápěvkové metody (viz studijní notové materiály v ISu) zpaměti. - Zpěv a doprovod oněch písní s klavírním doprovodem (housle) - z not. - Schopnost rozpoznat jednotlivé stupňě Dur a Moll v notovém zápisu. - Zpěv volných nástupů jednotlivých stupňů řady Dur a Moll. - Zpěv dvojhlasých písní (viz studijní notové materiály v ISu), student ovládá všechny hlasy a předvede je se spolužákem. - Schopnost předvést rytmická cvičení (viz studijní notové materiály v ISu) na zpěvné hlásky a to do předem stanovených metronomických temp. - Zpěv (Intonační cvičení I. - L. Daniel) 1 - 6, 11 - 16. Literatura: Jar.Kofroň "Učebnice intonace a rytmu". Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I. Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus
- Osnova
- - Zpěv stupnic nahoru i dolů (Dur, Moll - aiolská, harmonická, melodická, melodická nahoru aiolská dolů). - Zpěv akordů (Dur - 135, 1358, 6, 6/4; Moll - 135, 1358, 6, 6/4; TM7 nahoru a dolů). - Zpěv opěrných písní Tonální metody písňové a Intervalové nápěvkové metody (viz studijní notové materiály v ISu) zpaměti. - Zpěv a doprovod oněch písní s klavírním doprovodem (housle) - z not. - Schopnost rozpoznat jednotlivé stupňě Dur a Moll v notovém zápisu. - Zpěv volných nástupů jednotlivých stupňů řady Dur a Moll. - Zpěv dvojhlasých písní (viz studijní notové materiály v ISu), student ovládá všechny hlasy a předvede je se spolužákem. - Schopnost předvést rytmická cvičení (viz studijní notové materiály v ISu) na zpěvné hlásky a to do předem stanovených metronomických temp. - Zpěv (Intonační cvičení I. - L. Daniel) 1 - 6, 11 - 16. Literatura: Jar.Kofroň "Učebnice intonace a rytmu". Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I. Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus
- Literatura
- KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Praha: Supraphon, 1990, 204 s. ISBN 8070582464. info
- KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Páté, nezměněné vydán. Praha: Supraphon, 1985, 204 stran. info
- DOLEŽIL, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha: Editio Supraphon, 1979. info
- KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1974, 204 s. info
- KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. 1. vyd. Praha: Editio Supraphon, 1967, 204 s. info
- LÝSEK, František. Vokální intonace : nápěvková metoda. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1967, 155 s. info
- LÝSEK, František. Vokální intonace a rytmus : methoda nápěvkové intonace. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1957, 149 s. info
- LÝSEK, František. Vokální intonace a rytmus. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1955, 182 s. info
- Výukové metody
- Individuální přezkoušení hudebních dovedností u klavíru
- Metody hodnocení
- Zápočet. Praktický test, sluchový diktát, intonační a rytmická cvičení.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Požadavky ke zkoušce: - Zpěv stupnic nahoru i dolů (Dur, Moll - aiolská, harmonická, melodická, melodická nahoru aiolská dolů). - Zpěv akordů (Dur - 135, 1358, 6, 6/4; Moll - 135, 1358, 6, 6/4; TM7 nahoru a dolů). - Zpěv opěrných písní Tonální metody písňové a Intervalové nápěvkové metody (viz studijní notové materiály v ISu) zpaměti. - Zpěv a doprovod oněch písní s klavírním doprovodem (housle) - z not. - Schopnost rozpoznat jednotlivé stupňě Dur a Moll v notovém zápisu. - Zpěv volných nástupů jednotlivých stupňů řady Dur a Moll. - Zpěv dvojhlasých písní (viz studijní notové materiály v ISu), student ovládá všechny hlasy a předvede je se spolužákem. - Schopnost předvést rytmická cvičení (viz studijní notové materiály v ISu) na zpěvné hlásky a to do předem stanovených metronomických temp. - Zpěv (Intonační cvičení I. - L. Daniel) 1 - 6, 11 - 16. Literatura: Jar.Kofroň "Učebnice intonace a rytmu". Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I. Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2011/HV7BP_ISA1