SP3MK_PCH Edukace jedinců s poruchami chování

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Předpoklady
Nejsou.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je základní orientace studentů v problematice výchovy a vzdělávání studentů středních škol s poruchami chování a emocí nebo v jejich riziku. Studenti se seznámí se základními principy, cíli a přístupy, které nabízí současná etopedie, se strukturou poradenského systému a systému institucionální výchovy v ČR a nabídkou jeho služeb.
Osnova
  • Problematika výchovy a vzdělávání studentů středních škol s poruchami chování nebo v jejich riziku.
  • Základní principy, cíle a přístupy v současné etopedii.
  • Poradenský systém v ČR. Struktura a nabídka služeb, možnosti spolupráce.
  • Systém institucionální výchovy v ČR, struktura.
Literatura
  • VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 136 s. ISBN 9788021045736. info
  • Dítě v nesnázích :prevence, příčiny, terapie. Edited by Julian Elliot - Maurice Place. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 206 s. ISBN 80-247-0182-0. info
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Kolokvium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.