VP_Mod13 Monitorování a evaluace výchovného poradenství

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
10 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Ondráčková (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování modulu je student schopen vysvětlit smysl a podstatu evaluace a evaluačních procesů a jejich vazbu na aktuálně platnou legislativu. Bude umět interpretovat vztah dosahovaných výsledků a plánu práce výchovného poradce. Bude kompetentně ovlivňovat kvalitu výchovného poradenství v systému řízení školy.
Osnova
  • Pojem monitorování jako proces průběžného a systematického shromažďování a zpracování dat o průběhu a realizace plánu výchovného poradce. Pravidla a zákonitosti používání základních metod shromažďování informací: pozorování, rozhovor, obsahová analýza edukačních produktů a projevů chování žáků, dotazník, diskuze, inscenační metody, anketa, analýza SWOT, hospitace apod. Analýza zjištěných dat a celkového stavu, vyhodnocení, přijetí opatření.
Literatura
  • POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 188 s. ISBN 8024414228. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
Výukové metody
přednášky, skupinová diskuse, individuální projekty, prezentace profesionálů z oblasti, domácí příprava, četba
Metody hodnocení
písemný test (70%)
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.