PdF:AJ_ETAS E-learningoví tutoři - Informace o předmětu
AJ_ETAS E-learningoví tutoři
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Aaron Marc Collier, B.A. (cvičící)
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- The only prerequisite is a fast Internet connection and an interest in the possibilities of ICT in teaching and learning.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- At the end of this course, students will be able to perform adequately the roles of e-learning tutors. They will understand how assist learners of a foreign language in online discussion formats. They will prove their theoretical knowledge practically working with real students in an online language course.
- Osnova
- The following topics will be covered:
- Theory;
- From Theory to Practice;
- Evaluation;
- Lurking;
- Social Presence/Community;
- Weaving;
- Summarizing;
- Voice and Tone;
- Flaming.
- Literatura
- Computer Applications in Second Language Acquisition
- ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
- RICE, William. Moodle teaching techniques : creative ways to use moodle for constructing online learning solutions. First published. Birmingham: Packt Publishing, 2007, v, 172. ISBN 9781847192844. info
- COLE, Jason a Helen FOSTER. Using Moodle. Second edition. Beijing: O'Reilly, 2007, xiii, 266. ISBN 9780596529185. info
- RICE IV, William H. Moodle : e-learning course development : a complet guide to successful learning using Moodle. Birmingham: Packt Publishing, 2006, ix, 236. ISBN 1904811299. info
- BIELAWSKI, Larry. Blended eLearning : integrating knowledge, performance, support, and online learning. 2nd ed., enterprise-class ed. Amherst: HRD Press, 2005, xx, 326. ISBN 0874257174. info
- DAVIES, Paul A. a Eric PEARSE. Success in English teaching. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000, xiv, 221. ISBN 0194421716. info
- Výukové metody
- After being presented with theory and having discussions of this theory, students will try out the methods in practice by helping to moderate online learning discussions. The work will take place primarily online, with the possibility to have discussion in person to resolve issues.
- Metody hodnocení
- Active participation in tutoring students of English in the Online_A course. Students are also required to reflect on their experiences gained during the course. This can happen either A. in discussion threads with other students during the whole semester, or B. in a seminar thesis due at the end of the semester.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/AJ_ETAS