PdF:FJBV_DIVS Didaktika - výběrový seminář - Informace o předmětu
FJBV_DIVS Didaktika francouzštiny - výběrový seminář
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJBV_DIVS/01: St 29. 2. 17:05–18:45 učebna 56, St 7. 3. 17:05–18:45 učebna 56, St 21. 3. 17:05–18:45 učebna 56, St 4. 4. 17:05–18:45 učebna 56, St 11. 4. 17:05–18:45 učebna 56, St 25. 4. 17:05–18:45 učebna 56, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Předmět je rozdělen na dvě části. V první části se věnuje pozornost různým vyučovacím technikám, herním aktivitám a učebním pomůckám při nácviku řečových dovedností na základě témat z každodenního života dětí. Studenti se seznání s tím, jak motivovat žáky k učení se cizímu jazyku a jakou metodiku k tomu zvolit. Ve druhé části se studenti naučí vypracovat metodické listy (fiches pédagogiques) na základě aktivit z první části kurzu. Pozornost se věnuje zejména formě, struktuře a obsahu jednotlivých částí, tj. listů pro učitele (fiche d’enseignant) a pro žáky (fiche d’élève). Cílem předmětu je připravit studenty, budoucí lektory, aby byli schopni aplikovat své poznatky v praxi. Semináře jsou rozděleny na moduly, v nichž se studenti po krátkém teoretickém úvodu učí prakticky využívat danou problematiku.
- Osnova
- Herní aktivity. Učební pomůcky. Říkanky. Písničky.
- Literatura
- DELBENDE, J.C., HEUZE, V. Le français en chantant. 1. vyd. Paris : Didier, 1992. 63 s. ISBN 2-278-04187-8.
- JULIEN, P. Activités ludiques. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 95 s. ISBN 2-19-033107-2.
- PENDANX, M. Les activités d´apprentissage en classe de langue. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- ŠALKOVÁ, M. Hry při vyučování cizím jazykům. Sbírka 100 jazykových her. Praha : SPN, 1982.
- VANTHIER, H. L’enseignement aux enfants en classe de langue. 1. vyd. Paris : CLE International, 2009. 223 s. ISBN 978-2-09-035348-8.
- WEISS, F. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. 2. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 15-5205-8.
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: dva vzorně zpracované metodické listy nejprve v elektronické a po schválení i v tištěné podobě; aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Součástí tohoto kurzu budou přednášky zahraničních lektorů v rámci programu Erasmus. Účast studentů na těchto přednáškách bude povinná.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje blokově. Termíny budou stanoveny počátkem semestru.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/FJBV_DIVS