PdF:FY2MP_SLT Studium fyz.literatury - Informace o předmětu
FY2MP_SLT Studium fyzikální literatury
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Fy2MP_KMPF Kompendium fyziky
Absolvování základního kurzu fyziky 1.-2.ročník bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Analýza relevance zdroje informace: a) Tento zdroj informací je zcela spolehlivý. b) Tento zdroj informací je zcela nespolehlivý. c) Tento zdroj informací je poplatný době vzniku. d) Tento zdroj informací není poplatný době vzniku Přečtěte si ukázku a vyberte výrok, který nejlépe vystihuje její smysl a vysvětlete proč, Rozbor textu (Charakterizovat autora textu. Určit prostředky, kterými je dosahováno daného vyznění textu.) atd. Porozumění textu (Najít hlavní myšlenku. Určit téma. Určit záměr autora (proč byl text napsán). Vysvětlit význam slova, ustáleného spojení slov a obrazného pojmenování. Odlišit výroky, které jsou a nejsou v souladu s obsahem textu.) Obměna textu (Nahradit slovo (sousloví) v textu slovem se stejným, podobným nebo opačným významem. Nahradit vedlejší větu větným členem a naopak. Vyjádřit stejnou myšlenku jinou formou.) Srovnání textů (Vybrat výrok, který vystihuje shody nebo rozdíly dvou textů.) Rekonstrukce textu (Doplnit odpovídající výraz, slovo, větu nebo část slova. Doplnit odpovídající název článku. Seřadit rozházené věty podle správného pořadí. Začít nebo dokončit text.) Identifikace textu (Určit žánr a formu. Časově text zařadit. Poznat písmo, kterým je text zapsán.)
- Osnova
- Výběr aktuálních článků z oboru.
- Literatura
- http://www.rvp.cz/clanek/221/120
- Výukové metody
- domácí příprava s následnou diskuzí
- Metody hodnocení
- Jde o seminář, kde se přepokládá aktivní rozprava. Požadavky k získání zápočtu: ke každému ze témat programu písemně kriticky posoudit jeden z článků, komentovat v ústní rozpravě vybraný příklad z tisku, příp.literatury doporučené k předmětu. Ke kolokviu si student připraví vlastní text v rozsahu nejméně 3 stran A4 pojednávající o článku z fyzikální literatury. Vše nutno prezentovat do konce semestru před ostatními.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/FY2MP_SLT