GP3MP_ALP2 Autorský lektorský projekt 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Nové proudy ve výtvarné výchově. In Škola muzejní pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc, 2007, s. 40-65, 25 s. Škola muzejní pedagogiky. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. 1. vyd. Praha: Triton, Nakladatelství MU, 2005, 290 s. Spisy Pedagogické fakulty MU č. 96. ISBN 80-7254-705-4. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílna jako forma edukace v integrativní pedagogice (interaktivní CD). Brno, 2003. info
Výukové metody
individuální projekt
Metody hodnocení
Výstup semestru: Týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.