PdF:MA2MP_CTEM Cvičení z teorie množin - Informace o předmětu
MA2MP_CTEM Cvičení z teorie množin
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Durnová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MA2MP_CTEM/01: Po 7:00–8:40 učebna 35, H. Durnová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Základy teorie množin: opakování teorie, příklady a cvičení. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: ilustrovat teorii probranou na přednáškách množstvím různých vhodných příkladů (včetně odkazů na jiné oblasti matematiky); řešit nenáročné úlohy zejména se systémy množin, dobře uspořádanými množinami, kardinálními a ordinálními čísly.
- Osnova
- Základy teorie množin: opakování teorie, příklady a cvičení -- operace na systémech množin, opakování relací a zobrazení, axiom výběru a jeho ekvivalenty, dobře uspořádané množiny a jejich aritmetika, kardinální čísla a jejich aritmetika, ordinální typy, ordinální čísla a jejich aritmetika
- Literatura
- doporučená literatura
- FUCHS, Eduard. Teorie množin pro učitele. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 200 s. ISBN 8021022019. info
- neurčeno
- FUCHS, Eduard. Diskrétní matematika a Teorie množin pro učitele (CD-ROM). Brno: Masarykova univerzita, 2000, 890 s. Matematika na CD-ROM, sv. 2. ISBN 80-210-2463-1. info
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- písemný test
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/MA2MP_CTEM