N2BK_4DID Základy didaktiky německého jazyka 2

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N2BK_4DID/01: Pá 24. 2. 11:40–12:20 učebna 62, Pá 16. 3. 11:40–12:20 učebna 62, Pá 30. 3. 11:40–12:20 učebna 62, Pá 20. 4. 11:40–12:20 učebna 62, Pá 4. 5. 11:40–12:20 učebna 62, Pá 18. 5. 11:40–12:20 učebna 62, A. Brychová
N2BK_4DID/02: Pá 24. 2. 12:20–13:00 učebna 55, Pá 16. 3. 12:20–13:00 učebna 55, Pá 30. 3. 12:20–13:00 učebna 55, Pá 20. 4. 12:20–13:00 učebna 55, Pá 4. 5. 12:20–13:00 učebna 55, Pá 18. 5. 12:20–13:00 učebna 55, A. Brychová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hauptziel des Kurses ist die Entwicklung der Lehrerkompetenz für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Der Schwerpunkt liegt in der Vermittlung der Sprachaspekte in einer simulierten Unterrichtssituation mit der nachstehenden Rückmeldung und Disskussion.
Osnova
  • Präsentationstechniken; Unterrichtsplanung; Entwerfen und Präsentation von Unterrichtsaktivitäten; Feedback; Reflexion
Literatura
  • PODRÁPSKÁ, Kamila. Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, 135 s. ISBN 9788073722937. info
  • ZAJÍCOVÁ, Pavla. Didaktik der Fremdsprache Deutsch : Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2005, 174 s. ISBN 8070426055. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
  • WEIGMANN, Jürgen. Unterrichtsmodelle :für Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1992, 160 s. ISBN 3-19-001493-0. info
Výukové metody
Seminar
Metody hodnocení
Die Teilnahme an der Veranstaltung wird empfohlen. Das Seminar wird mit der Präsentation der eigenen Unterrichtentwürfe im Plenum und ihrer schriftlichen Erarbeitung beendet.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.