PdF:NJ_DoC Dovednostní cvič. (ke zk.) - Informace o předmětu
NJ_DoC Dovednostní cvičení (přípravný kurz ke zkoušce)
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mag. phil. Sandra Reitbrecht, Dr. phil. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_DoC/01: Út 11:35–12:20 učebna 2, S. Reitbrecht
- Předpoklady
- NJ2BP_4JCV Jaz. cvič. 4 || NJ2BK_4JCV Jaz. cvič. 4 || N2BP_4JCV Jazyk. cvič. 4 || N2BK_4JCV Jazyk. cvič. 4 && (! NJ2BP_6JCV Jazyková cvičení 6 || ! NJ2BK_6JCV Jazyková cvičení 6 || ! N2BP_6JCV Jazyková cvičení 6 || ! N2BK_6JCV Jazyková cvičení 6 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Zapisují pouze studenti 6. semestru bak. studií! - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Ziel des Kurses ist es, die Studierenden zu befähigen, selbständig Lernstrategien entwickeln zu können, den eigenen Lernprozess zu planen und so die eigenen Sprachkenntnisse zu erweitern und situations- und adressatenadäquat anwenden zu können. Übungen zu den Fertigkeiten (Hören, Lesen, Schreiben und Sprechen) sowie Vokabeltraining und das Training von Kommunikationsstrategien stehen im Zentrum des Kurses.
- Osnova
- Aktuelle Themen in den Medien der deutschsprachigen Länder.
- Literatura
- ORTH-CHAMBAH, Jutta, Michaela PERLMANN-BALME a Susanne SCHWALB. Em neu 2008 Abschlusskurs : Deutsch als Fremdsprache : Niveaustufe C1. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2008, 125 s. ISBN 9783195116978. info
- DANIELS, Albert. Mittelpunkt B2 : Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene. 1. Aufl. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2007, 192 s. ISBN 9783126766012. info
- RAMPILLON, Ute. Aufgabentypologie zum autonomen Lernen. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber, 2000, 136 s. ISBN 3-19-001638-0. info
- BIMMEL, Peter. Lernerautonomie und Lernstrategien. Edited by Herrad Meese - Ute Rampillon. Berlin: Langenscheidt, 2000, 208 s. ISBN 3468496516. info
- Strategien und Techniken beim Erwerb fremder Sprachen. Edited by Ute Rampillon - Günther Zimmermann. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1997, 292 s. ISBN 3-19-006624-8. info
- RAMPILLON, Ute. Lernen leichter machen :Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1995, 175 s. ISBN 3-19-001574-0. info
- RAMPILLON, Ute. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht :Handbuch. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1989, 139 s. ISBN 3-19-006967-0. info
- Výukové metody
- Diskussionen, Praesentationen von den Studierenden, Hausuebungen, Textarbeit, Reflexionen, Portfolio-Arbeit
- Metody hodnocení
- Für einen erfolgreichen Abschluss des Kurses sind folgende Anforderungen zu erfüllen: Anwesenheit und Mitarbeit im Unterricht, Erledigung von schriftlichen Hausaufgaben und Rechercheaufträgen, eigenständige Vorbereitung kurzer Redebeiträge, Erstellung eines kursbegleitenden Portfolios. Die genauen Aufgabenstellungen werden im Unterricht besprochen und im IS zur Verfügung gestellt.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují pouze studenti 6. semestru bak. studií!.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/NJ_DoC