PdF:OP3BK_DSDD Seminář z didaktiky praktickéh - Informace o předmětu
OP3BK_DSDD Seminář z didaktiky praktického vyučování - D
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Jan Děcký (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na osvojení dovedností v oblasti aplikace didaktických poznatků na výuku odborného výcviku dopravních oborů. Cílem předmětu je osvojení základů didaktické analýzy učiva, získání základních dovedností v projektování výuky při přípravě vzdělávacích programů zejména v odborné složce výuky dopravních oborů. Příprava studentů na náslechy v praktickém vyučování (odborném výcviku) na školách – analyzovat situace ve třídě (skupině) a pracovat s přípravou na vyučovací jednotku. Na konci kurzu bude student schopen: - Stanovit konkrétní výukové cíle svého oboru. - Provést didaktickou analýzu učiva a stanovit obsah výuky odborného výcviku. - Aplikovat výukové metody, formy a prostředky na výuku odborného výcviku. - Vypracovat konkrétní písemnou přípravu na výuku odborného výcviku.
- Osnova
- Problémové okruhy: 1. Formulace dlouhodobých a krátkodobých pedagogických cílů v odborném výcviku podle míry obecnosti, stupně vzdělání a obsahového zaměření. 2. Vazby mezi vzdělávacími cíli a standardy. 3. Didaktická analýza učiva praktického vyučování a vybraných odborných předmětů dopravních oborů v jednotlivých tématech. Stanovení obsahu výuky odborného výcviku dopravních oborů. 4. Volba výukových metod, forem a prostředků ve výuce odborného výcviku. Konkrétní příklady. 5. Projekt výuky praktického vyučování, včetně přípravy na vyučovací jednotku. 6.Analyza modelové situace ve třídě v jednotlivých fázích výuky.
- Literatura
- ŠVEC, Vlastimil, Hana FILOVÁ a Oldřich ŠIMONÍK. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. V Brně: Masarykova univerzita, 2002, 90 s. ISBN 8021026987. info
- Výukové metody
- Referáty studentů, diskuse.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. K udělení zápočtu studenti vypracují projekt výuky odborného výcviku svého oboru podle pokynů vyučujícího.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/OP3BK_DSDD