PdF:PVCKC_TMV Teorie a metodika výchovy - Informace o předmětu
PVCKC_TMV Teorie a metodika výchovy
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 17. 3. 8:00–10:00 učebna 32, So 31. 3. 8:00–12:20 učebna 32, So 12. 5. 8:00–12:20 učebna 32
- Předpoklady
- Určeno studentům Pedagogické fakulty jako součást společného základu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagog volného času (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje budoucí učitele s teoretickými a teoreticko-metodickými východisky důležitými pro osobnostní utváření jedince, a to v individuálních i prosociálních kontextech.
- Osnova
- 1. Koncepce globální výchovy. 2. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství. 3. Normativní a situační pojetí výchovy. 4. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy. 5. Klima školní třídy. 6. Agresivita a šikana jako výchovné problémy. 7. Vliv rodinného prostředí na výchovu dítěte. 8. Výchovné činnosti třídního učitele. 9. Pojetí a prostředky alternativní výchovy. 10. Zdravá škola. 11. Hra jako výchovný prostředek. 12. Dítě ve sféře vlivů společenského prostředí
- Literatura
- Kapitoly z rodinné výchovy pro střední školy. info
- Studie z teorie a metodiky výchovy (Variant.) : Kapitoly z teorie a metodiky výchovy. II. Edited by Stanislav Střelec. info
- HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Druhé rozšířené a dopln. Brno: Paido, 2000, 127 stran. ISBN 8085931850. info
- STŘELEC, Stanislav. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998, 189 stran. ISBN 8085931613. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Edited by James S. Cangelosi, Translated by Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 1996, 289 s. ISBN 80-7178-083-9. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 80-85931-33-8. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy. Brno: Paido, 1995, 76 s. ISBN 80-85931-00 -1. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- Dětská práva : dokumenty a informační materiály o ochraně dětí. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1991, 149 s. info
- Výukové metody
- přednáškový cyklus
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška Typ zkoušky: písemná
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/PVCKC_TMV