PdF:Pd1MP_ZPAR Závěrečný projekt - Informace o předmětu
Pd1MP_ZPAR Závěrečný projekt a jeho realizace
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0/4. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Mohapl Doležal (přednášející)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem je vypracování individuálního projektu se zaměřením na určitou oblast i věk žáků pod vedením odborníka z dané oblasti. Půjde např. o využití literárního textu v DV, o divadelní projekty, o projekty napříč osnovami apod. Student by měl při práci na svém projektu zúročit všechny vědomosti a dovednosti získané v průběhu studia nejen v předmtech DV, ale i v předmětech psychologie, osobnostní výchovy, pedagogiky apod. Po absolvování předmětu dokáže student vypracovat projekt DV, aplikovat v něm metody a techniky DV, představit projekt spolužákům, posoudit vhodnost tématu projektu pro věk žáků, zdůvodnit ho, vést diskusi, ocenit připomínky a popřípadě je zabudovat do projektu.
- Osnova
- 1. Zvolení tématu. 2. Prozkoumávání zvolené oblasti (divadlo, literatura, současné problémy mladých lidí,historie,...) 3. Studium a práce s odbornou literaturou. 4. Návrh projektu, konzultace s odborníky. 5. Realizace projektu ve zvoleném zařízení. 6. Prezentace realizovaného projektu před spolužáky a zkušební komisí.
- Literatura
- MORGANOVÁ, Norah a Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
- VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
- KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
- CLEGG, J. D. BILLING a R. N. PEMBERTON. Vyučování dramatu : Pojetí výchovného dramatu na střední škole. 1. vyd. Praha: MK, 1991, 71 s. info
- Výukové metody
- seminář, zkouška, samostatná práce, teoretická příprava, prezentace, diskuse, reflexe
- Metody hodnocení
- návrh projektu, jeho realizace ve škole, prezentace projektu, obhajoba, vypracování závěrečné práce z DV
- Informace učitele
- KAŠOVÁ, J. Projekty. Kromíž : IUVENTA, 1994. ISBN neuvedeno. VALENTA, J. a kol. Pohledy Projektová metoda ve škole i za školou. Praha : Artama, 1994. ISBN VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plze : PG Centrum, 1996. ISBN není uvedeno. JUDASOVÁ, K. Projekt stavebnice z mnoha dílk. In : Moderní vyuování. Praha, ro. 4, 1998, . 1, s. 10. SVOBODOVÁ, R.: Strukturované drama. In: Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9. SVOZILOVÁ, D.: Strukturovaná dramatická hra. In: Tvoivá dramatika. Praha : IPOS, 2000, . 3, s. 11. ISSN 1211-8001 MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J.: Vyuování dramatu.Praha : Artama, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Realizace s dětmi na základní škole.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/Pd1MP_ZPAR