PdF:Vs3_REFusp Reflexivní seminář - ústav soc - Informace o předmětu
Vs3_REFusp Reflexivní seminář - ústav sociální péče
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. MgA. Michal Maruška (přednášející) - Garance
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- - zápis předmětu Teoretický kurz USP - Ústav sociální péče Nové zámky u Litovle a Tvůrčí dílna USP - stav sociální péče Nové zámky u Litovle
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Seznámení studentů se specifiky (zejména se specifickými potřebami) cílové skupiny (klienti USP Nové zámky u Litovle). Zpětné reflexe zvláštností, které studenti zaznamenali během praktikování v kontaktu s klienty, pojmenování zkušeností, které lze přenést do dalších situací. Reflexe vlastních možností a limitací, se kterými studenti vstupují do komunikace s klienty, pokus o definici vlastních osobnostních úskalí (například předsudků, představ, nesprávných informací) nebo hledání dalších nevyužitých zdrojů v kreativitě, které ještě mohou studenti nabídnout.
- Osnova
- · stresové faktory klienta (žadatele o azyl), jeho prožívání, následné možné projevy chování · definování modelových situací s ohledem na potřeby klienta · role a chování studenta v neformálním, ale strukturovaném setkání s klientem · vhodnost zvolené výtvarné metody vzhledem k potřebám klienta (např. specifika náboženské a kulturní příslušnosti, možnosti komunikace – jazykové bariéry, intelekt nebo jiné limitace, např. somatické, aktuální psychický stav) · definování očekávání (cíle) studenta z kontaktu a práce s klientem · podpůrná skupinová reflexe (vyhodnocení) tvůrčích dílen vzhledem k předešlým bodům osnovy · individuální podpora studenta ve zpětné sebereflexi v rámci významných psychol. momentů v průběhu tvůrčí dílny i mimo ni.
- Literatura
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vydání druhé. Praha: Portál, 2007, 655 stran. ISBN 9788073672737. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie osobnosti a zdraví žáka. První. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, 2006, 167 s. Výzkumný záměr Škola a zdraví. ISBN 80-210-4077-7. info
- ŘEHULKA, Evžen. Úvod do studia psychologie. 2. vyd. Brno: Paido, 1997, 60 s. paido. ISBN 80-85931-46-X. info
- KOHOUTEK, Rudolf. Základy pedagogické psychologie. Brno: Cerm, 1996, 184 s. ISBN 808586794X. info
- Výukové metody
- Seminář, osobní konzultace
- Metody hodnocení
- Aktivní účast studenta na setkáních (reflexivních seminářích) s vyučujícím. Vlastní významné postřehy z tvůrčích dílen zaznamenané v elektronické a tištěné podobě min. 1 str. A4 textu.
- Informace učitele
- Výuka probíhá ve vyhlášených termínech (čtvrtky a pátky), student absolvuje alespoň 3 setkání. Předmět vznikl v rámci projektu: Speciální výtvarná výchova (CZ.1.07/2.2.00/15.0210) Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/Vs3_REFusp