ZS1BP_AF2B Fonetika a fonologie 2B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1BP_AF2B/01: Po 11:35–13:15 učebna 59, G. Oaklandová
ZS1BP_AF2B/02: Po 9:45–11:25 učebna 59, G. Oaklandová
ZS1BP_AF2B/03: Út 13:25–15:05 učebna 63, G. Oaklandová
Předpoklady
NOW( ZS1BP_AJ2B Jazyková cvičení a reálie )
FF 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course explores those areas of English pronunciation that Czech students of English find difficult. Our aim is native-like pronunciation. Students are able to work with authentic materials, mimicking and drill help Ss to reach this higher level of pronunciation. Students are also trained to transcribe heard and seen text, and to enhance their ability to transfer our classroom materials to the primary school environment. Self-study is a crucial part of this course.
Osnova
  • Themes: 1. ear-training
  • 2. methodology of the subject
  • 3. linking
  • 4. weak forms
  • 5. sentence stress
  • 6. word stress
Literatura
    povinná literatura
  • OAKLANDOVÁ, Gabriela. A workbook of English pronunciation for teachers. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 43 s. ISBN 8021039337. info
  • OAKLANDOVÁ, Gabriela. A Workbook of English Pronunciation for Teachers II. Brno: MU, 2006, 44 s. info
    neurčeno
  • ROACH, Peter. Introducing phonetics. London: Penguin English, 1992, 128 s. ISBN 0-14-081019-6. info
  • English phonetics and phonology : a practical course. Edited by Peter Roach. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, x, 262. ISBN 0521407192. info
Výukové metody
Teaching methods: home practice, classroom discussions, students' presentations, home assignments, home projects, audio-technology.
Metody hodnocení
Written test + an oral interview. Requirements: home practice, three consultations. Teaching methods: home practice, classroom discussions, students' presentations, home assignments, home projects, audio-technology.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.