PdF:ZS1BP_BiP4 Živá a neživá příroda IV - Informace o předmětu
ZS1BP_BiP4 Živá a neživá příroda IV
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ZS1BP_IVZ I, ZS1BP_IVZ II, ZS1BP_IVZ III; Předmět je podpůrným předmětem pro ZS1BP_IVZ IV a ZS1BP_PBGP
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je sjednocení úrovně znalostí a získání správných představ o rozmanitosti života na Zemi, o objevech a využívání přírody člověkem v minulosti i přítomnosti. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: 1, Chápat základní informace (od klasifikace a evoluce živých soustav - včetně přehledu význačných taxonů, jejich členění a významu pro přírodu a člověka - až k nejdůležitějším objevům a vynálezům, které ovlivnily a ovlivňují život na Zemi)na úrovni studenta učitelství pro primární vzdělávání 2,Uvedené znalosti by měly vést k získání dovednosti syntetizovat základní vědomosti v oblastech, kde se propojuje učivo přírodovědné se společenskovědním, s výchovou k udržitelnosti a ke zdraví. 3,Využívat získané vědomosti k vytváření kladného postoje k ochraně přírody, kulturních památek a zdraví, jako projevu pochopení principů trvale udržitelného života. 4, Porozumění významu biologického a environmentálního vzdělávání pro rozvoj environmentální gramotnosti a osobnostní rozvoj žáka v základním vzdělávání 5, osvojení si návyku kritického myšlení pro sebereflexní učení jako základní dovednosti pro celoživotní environmentální vzdělávání člověka
- Osnova
- Cílem je sjednocení úrovně znalostí a získání správných představ o rozmanitosti života na Zemi, o objevech a využívání přírody člověkem v minulosti i přítomnosti. 1. Rozmanitost a rovnováha v přírodě – zdravá příroda a zdraví člověka. 2. Klasifikace a evoluce živých soustav – uživatelské třídění, taxonomie, hierarchická klasifikace a vědecké názvosloví. 3. Člověk - tvor biologický a společenský: pěstitel, chovatel, biotechnologie, principy TUŽ. 4. Charakteristika jednotlivých skupin užitkových organismů.
- Literatura
- e-learningové texty v IS MU předmětu
- JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia : (teoretická a praktická část). 9. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007, 575 s. ISBN 9788071822134. info
- JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia : (teoretická a praktická část). 7. aktualiz. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2004, 574 s. ISBN 8071821772. info
- MÁCHAL, Aleš. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek Brno, 2000, 205 s. ISBN 80-902954-0-1. info
- HEITZOVÁ, Halina. Pokojové rostliny :krása v květech i v listech : portréty oblíbených pokojových rostlin, ozdobných listem nebo květem, novinky i vzácnosti a rady, jak je pěstovat : zelený slovník. Illustrated by Ushie Dorner, Photo by Friedrich Strauss - Max Wettewrwald - Herm. 2. české vyd. Praha: Svojtka a Vašut, 1997, 239 s. ISBN 80-7180-323-5. info
- JELÍNEK, Jan. Vybrané kapitoly z obecné biologie : pro střední školy gymnazijního typu. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1997, 111 s. ISBN 8071820474. info
- PARKER, Steve. O přírodě trochu jinak. Bratislava: Mladé letá, 1996, 122 s. ISBN 80-06-00728-4. info
- KVASNIČKOVÁ, Danuše. Základy ekologie. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 87 s. ISBN 800426266X. info
- Výukové metody
- přednášky
- Metody hodnocení
- Podmínkou získání zápočtu je průběžné plnění zadaných úkolů a úspěšné zakončení povinného předmětu ZS1BP_PBGP.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/ZS1BP_BiP4