A2MK_VPx2 Výuková praxe 2

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/1. praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will be able to find links with the previous teaching practice and use and modify methods and approaches offered in the seminar of didactics.
Osnova
  • 6 lessons taught 12 lessons observed During their teaching practice the students will focus on the following areas: Heterogeneous classes
  • How to work with students who keep using L1
  • How to treat uncooperative students
  • What to do with early finishers.
Literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • WALLACE, Michael J. Training foreign language teachers : a reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, ix, 180. ISBN 0521356369. info
Výukové metody
whole term teaching practice in schools observation and teaching
Metody hodnocení
Portfolio covering the teaching practice experience: 1. lesson plans with reflections (feedback),
2. observation report (essay based on the observation dealing with the four areas listed in the syllabus)
Students who are practising teachers can observe fewer classes (at least 2)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=892
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.