PdF:AJ2BK_CF1B Cvičení k fonetice B - Informace o předmětu
AJ2BK_CF1B Cvičení k fonetice a fonologii B
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/2. 24 hodin. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2BK_CF1B/OS01: Pá 1. 3. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 22. 3. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 12. 4. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 26. 4. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 10. 5. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 24. 5. 8:25–10:05 učebna 10, I. Headlandová Kalischová
AJ2BK_CF1B/OS02: Pá 22. 2. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 15. 3. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 5. 4. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 19. 4. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 3. 5. 8:25–10:05 učebna 10, Pá 17. 5. 8:25–10:05 učebna 10, I. Headlandová Kalischová - Předpoklady
- AJ2BK_FF1A Fonetika a fonologie A
Předpokladem je úspěšné absolvování předmětu AJ2BK_FF1A. Očekává se, že studenti mají dobrý přehled o hláskovém systému AJ a sami jsou dobrými modely výslovnosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Kurz se zabývá anglickým fonologickým systém v suprasegmentální rovině, tzn. hlavním cílem jsou jednotlivé aspekty souvislé řeči - vázání, přízvuk, rytmus a intonace.
- Osnova
- Face-to-face sessions:
- 1. Weak forms
- 2. Word stress
- 3. Word stress in compounds; contrastive stress
- 4. Linking and sound changes in connected speech
- 5. Sentence stress
- 6. Intonation
- These are accompanied by students' own "effort hours" spent on practising the given phenomena by means of handouts, recordings, homework assignments, and by keeping their own Progress Sheets.
- Literatura
- O'Connor,J.D. Sounds English.Longman,1991.ISBN 0-582-01439-5
- BAKER, Ann. Ship or sheep? : an intermediate pronunciation course. Illustrated by Leslie Marshall. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1981, v, 168. ISBN 052128354X. info
- ROACH,P.English Phonetics and Phonology.Cambridge:Cambridge University Press,2000.ISBN 0-521-78613-4
- Sada pracovních listů. Headlandová Kalischová, Irena. Nepublikováno.
- Výukové metody
- practical application of theoretical input, i.e. controlled practice, drills, transcription practice
- Metody hodnocení
- Requirements: mid-term recording, 1 progress test
The students are expected to participate actively in the lessons, do the required home assignments, pass one progress test and provide a mid-term recording of a given text.
If this recording does not meet the required standard and is graded "Unsatisfactory", the student will have to submit another one at the end of term.
The actual content of the course will be tested in the subject SOZK in both written and oral forms.
Methods: class discussions, individual projects, drills, homework. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/AJ2BK_CF1B