PdF:AJPV_WRIB Písemný projev - Informace o předmětu
AJPV_WRIB Akademický písemný projev
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Věra Eliášová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_WRIB/01: Út 7:30–9:10 učebna 11, V. Eliášová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- This course is designed to improve the fluency of students' writing for academic discourse. Students will be introduced to the process of writing and be guided through the basic steps of English composition. At the end of the course students will be able to critically read complex texts and write complex papers. They will be able to question basic premises and conclusions of different texts in different disciplines and make connections between them. They will be able to select and evaluate the usefulness of various textual sources and form their own argument using these sources as a support. They will also learn the basic skills of writing: planning, outlining, drafting, organizing, and revising papers.
- Osnova
- What is Critical Reading and Writing; Strategies For Critical Reading and Writing
- Different Types of Writing Assignments: Comparison and Contrast, Expository Essay
- Marking a Text
- Summary and Analysis; Asking Questions
- Quotations: Their different uses and How to Work with Them
- Close reading
- Connecting Texts; Different Kinds of Connections
- Paragraphing Process
- Organizing a Paper
- Peer Reviewing; Strategies for Providing Feedback
- Revision Process
- Literatura
- Additional materials will be placed in the mood-link-a course.
- WHITE, Ronald V. Writing : advanced. Oxford: Oxford University Press, 1987, x, 117. ISBN 0194534073. info
- Výukové metody
- class discussion, individual projects (written assignments), peer review
- Metody hodnocení
- Students are asked to practice reading and writing in class as well as outside of the class. Students are expected to have regular access to the internet and to check the course page frequently.
Attendance is strongly recommended.
Completion of the course is based upon completion of various assignments during the semester
Total of two short (1-3 pages) and one longer (3-5 pages) papers need to be submitted. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=820
Students are asked to practice reading and writing in class as well as outside of the class. A large amount of work will take place online, in the mood-link-a system. Students are expected to have regular access to the internet and to check the course page frequently. Students are also expected to complete written assignment on time.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/AJPV_WRIB