PdF:DI3MK_PTSV Projektování a tvorba ŠVP - Informace o předmětu
DI3MK_PTSV Projektování a tvorba školních vzdělávacích programů
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.7. 8. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Znalost obsahu Rámcového vzdělávacího programu, základů pedagogicko psychologických disciplín a oborových didaktik
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Aplikovat rámcový vzdělávací program a jeho rozpracování do školních vzdělávacích programů. Přenášet celkové změny v pojetí a stylu práce školy a každého pedagoga do programu. Uplatňovat při tvorbě programu týmovou práci pedagogického sboru, která klade nové nároky na výkon pedagogického povolání a ovlivní práci managementu školy i jednotlivých vyučujících.
- Osnova
- 1. Struktura a obsah RVP 2. Přípravná fáze před tvorbou ŠVP 3. Struktura ŠVP a postup tvorby 3.1 Úvodní identifikační údaje 3.2 Profil absolventa 3.3 Učební plán 3.4 Učební osnovy 3.5 Vzdělávací moduly 3.6 Personální a materiální podmínky 3.7 Spolupráce se sociálními partnery 4.Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 3.1 Klíčové kompetence 3.2 Průřezová témata 3.3 Metodika práce s průřezovými tématy
- Literatura
- ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
- viz Informace učitele
- Výukové metody
- Konzultace,teoretická příprava, semináře, cvičení,samostatná práce.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě odevzdaných seminárních prací zaměřených na přípravu ŠVP
- Informace učitele
- Metodika tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NUOV, 2005 Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha Odborné nakladatelství Verlag Dashofer. 2005 Doporučená: PRŮCHA, J. Moderní pedagogika . Praha, 1997. Projekt PilotS – Tvorba ověřování ŠVP. Praha : MŠMT, 2005. Studijní opory: IS MU: http://boss.ped.muni.cz/obchodsluzby/
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/DI3MK_PTSV