De2MP_DEKU Didaktické aspekty výuky kulturních dějin

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit vybraná témata jednotlivých kulturních epoch a didaktická specifika jejich implementace do výuky. V centru pozornosti se nachází zejména životní styl, světový názor, architektura, malířství a sochařství sledovaných období.
Osnova
  • 1. Velké kapitoly italské renesance: raná florentská renesance,
  • vrcholná renesance - Michelangelo Buonarroti, Rafael Santi, Leonardo da Vinci, pozdní benátská renesance (Benátská malířská škola). Kultura, životní styl a světový názor epochy.
  • 2. Zaalpská renesance. Renesance a reformace (katolická obroda a protireformace).
  • 3. Umění dynamického a klasicizujícího baroka, rokoko. Kultura, životní styl a světový názor.
  • 4. Osvícenství a klasicismus.
Literatura
  • GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Translated by Miroslava Gregorová. Vyd. 1. Praha: Odeon, 1992, 558 s. ISBN 8020704167. info
Výukové metody
Teoretická příprava.
Metody hodnocení
Kolokvium. Student samostatně pohovoří na určené téma.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.