OP3BK_CIRE Čínské reálie

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
seznámení s důležitými databázemi, centry a institucemi ke studiu dané problematiky (CERNET, Konfuciova akademie FF UP Olomouc, Česko - čínská společnost a její časopis Fénix atd.)
být informačním zdrojem pro autory bakalářských, diplomových a disertačních prací zaměřených více nebo méně na edukaci v daném regionu
prohlubovat znalosti o kultuře, společnosti a jazyku, ekonomice, morální filozofii, úctě ke vzdělanosti a dalších aspektech daného regionu
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • Úvod do předmětu Čínské reálie, zdroje, metodologické otázky, návaznosti na obor Historie, společnost, filozofie a náboženství Čínský jazyk a jeho lingvistické zvláštnosti Kultura, umění, nový mediální průmysl Pedagogika a čínské školství se zvláštním zřetelem k odbornému vzdělávání Multietnické složení obyvatelstva a interkulturní výchova Geografie a dopravní spojení Čína v období otevřenosti a globalizace Ekonomika a finance, obchod a služby v soudobé Číně Vědeckotechnický rozvoj vstříc 21. století Příroda a ekologie Expertní činnost a diplomacie na poli spolupráce mezi Českou republikou a Čínou, konzulární záležitosti Spolupráce mezi Čínou a zeměmi EU ve školství i v jiných oblastech, program Erasmus Mundus Doplňující témata
Literatura
    povinná literatura
  • Wu Xueping - Ye Yiqun. Technical and Vocational Education in China. 2009, ISBN 978-1-931907-60-6.
  • OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011. 1. vyd. Beijing, 2011. URL info
  • OURODA, Karel. Kořeny moderního čínského vzdělávání. 1. vyd. Beijing: CRI, 2010. URL info
    doporučená literatura
  • Úvod do hovorové čínštiny. I. Edited by Oldřich Švarný - Čang Ťing-Jü Rotterová - Josef Bartůšek. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967. 458 s.
  • KOLMAŠ, Josef a Jaroslav MALINA. Panoráma biologické a sociokulturní antropologie 21: Čína z antropologické perspektivy. Editor: Jaroslav Malina. Brno (CZ): Nadace Universitas Masarykiana v Brně, nakladatelství a vydavatelství Nauma v Brně, 2005. 475 s.
  • Úvod do hovorové čínštiny. II. Edited by Oldřich Švarný. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967. 606 s.
  • ROETZ, Heiner. Die chinesische Ethik der Achsenzeit :eine Rekonstruktion unter dem Aspekt des Durchbruchs zu postkonventionellem Denken. Frankfurt am Main: Suhrkamp-Verlag, 1992. 479 s. ISBN 3-518-58113-9.
  • Shen Fuwei. Cultural Flow Between China and Outsider World Throughout History. Beijing, 2009. ISBN 978-7-119-05753-8
  • KOL. a Karel OURODA. 国际方案的中国语文教学. 1. vyd. Beijing: Foreign Language Teaching And Research Press, 2010, 129 s. ISBN 978-7-5600-9918-7. info
    neurčeno
  • DJUMULEN, Genrich. Istorija Dzen buddizma :Indija i Kitaj. Sankt-Peterburg: Oris, 1994. 334 s. ISBN 5-88436-026-6.
Výukové metody
Přednáška, beseda se zahraničním expertem, návštěva kulturní akce, exkurze na veletrh apod.
Metody hodnocení
Průběžný test, závěrečný test.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015.