PdF:OP3BK_CIRE Čínské reálie - Informace o předmětu
OP3BK_CIRE Čínské reálie
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- seznámení s důležitými databázemi, centry a institucemi ke studiu dané problematiky (CERNET, Konfuciova akademie FF UP Olomouc, Česko - čínská společnost a její časopis Fénix atd.)
být informačním zdrojem pro autory bakalářských, diplomových a disertačních prací zaměřených více nebo méně na edukaci v daném regionu
prohlubovat znalosti o kultuře, společnosti a jazyku, ekonomice, morální filozofii, úctě ke vzdělanosti a dalších aspektech daného regionu - Osnova
- Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
- Úvod do předmětu Čínské reálie, zdroje, metodologické otázky, návaznosti na obor Historie, společnost, filozofie a náboženství Čínský jazyk a jeho lingvistické zvláštnosti Kultura, umění, nový mediální průmysl Pedagogika a čínské školství se zvláštním zřetelem k odbornému vzdělávání Multietnické složení obyvatelstva a interkulturní výchova Geografie a dopravní spojení Čína v období otevřenosti a globalizace Ekonomika a finance, obchod a služby v soudobé Číně Vědeckotechnický rozvoj vstříc 21. století Příroda a ekologie Expertní činnost a diplomacie na poli spolupráce mezi Českou republikou a Čínou, konzulární záležitosti Spolupráce mezi Čínou a zeměmi EU ve školství i v jiných oblastech, program Erasmus Mundus Doplňující témata
- Literatura
- povinná literatura
- Wu Xueping - Ye Yiqun. Technical and Vocational Education in China. 2009, ISBN 978-1-931907-60-6.
- OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011. 1. vyd. Beijing, 2011. URL info
- OURODA, Karel. Kořeny moderního čínského vzdělávání. 1. vyd. Beijing: CRI, 2010. URL info
- doporučená literatura
- Úvod do hovorové čínštiny. I. Edited by Oldřich Švarný - Čang Ťing-Jü Rotterová - Josef Bartůšek. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967. 458 s.
- KOLMAŠ, Josef a Jaroslav MALINA. Panoráma biologické a sociokulturní antropologie 21: Čína z antropologické perspektivy. Editor: Jaroslav Malina. Brno (CZ): Nadace Universitas Masarykiana v Brně, nakladatelství a vydavatelství Nauma v Brně, 2005. 475 s.
- Úvod do hovorové čínštiny. II. Edited by Oldřich Švarný. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967. 606 s.
- ROETZ, Heiner. Die chinesische Ethik der Achsenzeit :eine Rekonstruktion unter dem Aspekt des Durchbruchs zu postkonventionellem Denken. Frankfurt am Main: Suhrkamp-Verlag, 1992. 479 s. ISBN 3-518-58113-9.
- Shen Fuwei. Cultural Flow Between China and Outsider World Throughout History. Beijing, 2009. ISBN 978-7-119-05753-8
- KOL. a Karel OURODA. 国际方案的中国语文教学. 1. vyd. Beijing: Foreign Language Teaching And Research Press, 2010, 129 s. ISBN 978-7-5600-9918-7. info
- neurčeno
- DJUMULEN, Genrich. Istorija Dzen buddizma :Indija i Kitaj. Sankt-Peterburg: Oris, 1994. 334 s. ISBN 5-88436-026-6.
- Výukové metody
- Přednáška, beseda se zahraničním expertem, návštěva kulturní akce, exkurze na veletrh apod.
- Metody hodnocení
- Průběžný test, závěrečný test.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/OP3BK_CIRE