OP3BK_DON2 Obchodní nauka 2 - O, D

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Ing. Lenka Dohnalová (přednášející)
Mgr. Bc. Pavla Dvořáková (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 23. 2. 16:40–19:15 učebna 20, So 2. 3. 15:45–18:20 učebna 20, So 9. 3. 13:55–16:30 učebna 20, So 16. 3. 17:35–20:10 učebna 20
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je osvojení ucelených vědeckých poznatků o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále si studenti osvojí poznatky z oblasti tvorby maloobchodních cen, významu a použití slev, podstaty platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti, jakož i možností jejich snižování či eliminace. V závěrečné části budou popsány základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • -Význam, funkce a klasifikace obchodu. - Tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku. -Současnétrendy v oblasti integrace a kooperace v obchodní činnosti a rozpoznaní možných rizik ve sledované oblasti. -Základní funkce, cíle a postavení nákupu a úloha prodeje v podnikatelském subjektu.
Literatura
  • VAŠKO, Josef. Obchodní nauka. Vyd. 1. V Praze: Česká zemědělská univerzita, 1997, 233 s. ISBN 80-213-0338-7. info
Výukové metody
Přednáška,konzultace, diskuse, samostatnápráce studentů.
Metody hodnocení
Případová studie na téma Nákupní prostředí v maloobchodě. Kontrola písemně zpracovaných prací jednotlivě nebo ve dvojicích.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
směr obchodu a služeb.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015.