PdF:RJ2BP_JSS4 Jazykový seminář 4 - Informace o předmětu
RJ2BP_JSS4 Jazykový seminář 4
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2BP_JSS4/01: Po 10:15–11:55 budova C - učebna 8, O. Truhlářová
- Předpoklady
- Znalost ruského jazyka alespoň na úrovni 2. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Základní konverzační témata:
- 1. Doprava. Jaké dopravní prostředky používám každý den?
- 2. Slovesa pohybu v ruštině. Časování. Použití.
- 3. Letecká doprava - vlastní zkušenosti, charakteristika, rozdíly použití v Rusku a u nás. 4. Sočasné komunikační prostředky (mobilní telefon, Internet).
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 85 s. info
- TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1992, 104 s. ISBN 8021004770. info
- GLAZUNOVA, Ol'ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki :učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5-200-02827-2. info
- STAROVOJTOVA, I. A. Russkaja leksika v zadanijach i krossvordach : učebnoje posobije dlja izučajuščich russkij jazyk kak vtoroj. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2007, 77 s. ISBN 9785865474241. info
- STAROVOJTOVA, I.A. Russkij jazyk kak inostrannyj. Nauka: Moskva, 2007. ISBN 978-5-02-033112-9.
- Ruská aktuální periodika, Internet.
- Výukové metody
- Seminář. Aktivní účast při výuce, plnění zadaných domácích úkolů. Studenti čtou texty v ruském jazyce. Důraz je kladen na výslovnost a intonaci.
- Metody hodnocení
- Seminář. Docházka 90% (toleruje se 1 neúčast). Docházka je povinná i pro ty studenty, kteří mají předmět zapsaný jako opakovaný.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Předmět rozvíjí jazykové a komunikační schopnosti. Je třeba přistupovat k výuce aktivně.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/RJ2BP_JSS4