PdF:RJ2RC_DIS4 Didaktika RJ 4 - Informace o předmětu
RJ2RC_DIS4 Didaktika RJ 4
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/6/0. 6 hodin bezkontaktní výuky. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2RC_DIS4/01: Pá 22. 2. 9:20–11:00 budova C - učebna 8, Pá 1. 3. 9:20–11:00 budova C - učebna 8, Pá 8. 3. 9:20–11:00 budova C - učebna 8, Pá 15. 3. 9:20–11:00 budova C - učebna 8, Pá 22. 3. 9:20–11:00 budova C - učebna 8, Pá 29. 3. 9:20–11:00 budova C - učebna 8, S. Koryčánková
- Předpoklady
- RJ2RC_DIS3
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- DAP Ruský jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí o problematice využívání literárního textu v cizojazyčné výuce, způsobech a metodách testování a zkoušení a teoretických východiscích klasifikace chyby. Těžiště tvoří získání dovedností v oblasti práce s literárním textem ve výuce, vytváření vlastních učebních materiálů, schopnost vytváření kvalitních jazykových testů a kompetentního přístupu k chybě a jejímu odstraňování. Důležité je posilování schopnosti sebehodnocení u žáků, vytváření schopnosti kritické analýzy základních výukových standardů a implementace jejich doporučení do jazykové výuky.
- Osnova
- 1. Cílem předmětu je podrobnější seznámení s vývojem didaktických směrů a současných tendencí v koncepci komunikativní výuky cizích jazyků a s teoretickými východisky didaktiky cizích jazyků. Studenti si také osvojí konkrétní didaktické postupy při osvojování řečových kompetencí. Simulací pedagogické konference si dále ověří své teoretické a praktické poznatky a komunikativní dovednosti. 2. Testování a zkoušení v cizojazyčné výuce (typy testů, typy testovacích úloh v komunikativní cizojazyčné výuce). 3. Práce s chybou (chyba – vymezení pojmu, oprava chyb a terapie) . 4. Hodnocení - sebehodnocení, evaluace; inovativní přístupy v hodnocení jazykových znalostí a dovedností. 5. Moderní standardy (Rámcový vzdělávací program) a školní vzdělávací programy 6. Evropské standardy, evropská dimenze jazykové politiky, Evropské jazykové portfolio.Metodika nácviku řečových dovedností a tzv.dílčích řečových dovedností (odhad, práce se slovníkem, kompenzační vyjadřování). Sledování videa s ukázkami částí vyučovacích hodin. Minivyučování. Referáty studentů s následnou diskuzí. Informace o maturitě z RJ a o evropském jazykovém portfoliu. Debata o pedagogické praxi.
- Literatura
- HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498 s. URL info
- CÍCHA, Václav. Metodika ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1982, s. 241-497. info
- JELÍNEK, Stanislav. Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977, 176 s. info
- Výukové metody
- Seminární prezentace, třídní diskuse, skupinová práce. Modulová práce a příprava, čtení, projekty a drill.
- Metody hodnocení
- Seminář. Písemka - test. Ústní zkouška. 1. Aktivní účast na seminářích, tolerance dvou absencí. 2. Pravidelná domácí příprava a úkoly. 3. Projekt mikrovýstupu. 4. Studentské portfolio. 5. Ústní zkouška a test.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Doporučuji pravidelnou přípravu a samostatnou práci, plenní dílčích úkolu a vedení studentského portfolia. 3 bezkontaktní hodiny výuky – zpracování dílčích seminárních prací, písemných úkolů a projektů s poznámkovým aparátem a seznamem použité literatury: - práce s chybou a hodnocení vlastní poznatky z pedagogické práce - závěrečná práce na vlastním studentském jazykovém portfoliu (vstupní informaci studenti získali již při zahájení studia na VŠ), tj. jazykového pasu, jazykového životopisu a sbírky prací. - vlastní autoevaluace a sebehodnocení komplexních dovedností a znalostí v ruském jazyce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/RJ2RC_DIS4