SPDR_OOO9 Odborná orientace v oboru 9

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Mgr. Pavel Mühlpachr, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cíl studia: příprava vědeckých pracovníků erudovaných pro výzkumnou a odbornou činnost ve speciální pedagogice - logopedie, surdopedie, psychopedie, somatopedie, oftalmopedie, etopedie nebo specifické poruchy učení. Po úspěšném absolvování předmětu bude student připraven pro výzkumnou a odbornou činnost v jednotlivých oborech speciální pedagogiky.
Osnova
  • V průběhu studia je student sledován v těchto oblastech: 1. Soupis publikovaných prací, aktivních vystoupení na vědeckých konferencích, stáží v zahraničí apod. 3. Předložit soupis prostudované literatury ze speciální pedagogiky a příbuzných oborů (pedagogika, psychologie, medicínské obory) 4. Ve vědecké rozpravě prezentovat ucelený základní odborný přehled v oboru speciální pedagogika a v jejich hraničních disciplínách 5. Blíže specifikovat okruh osobního odborného zájmu z vybrané speciálně pedagogické disciplíny 6. Prezentovat návrh plánovaného výzkumného projektu, prokázat znalost v problematice metodologie, zejména se vztahem k výzkumnému projektu disertační práce 7. Prokázat předpoklady pro samostatnou vědeckou a výzkumnou činnost
Literatura
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
Výukové metody
Teoretická příprava, absolvování stáže.
Metody hodnocení
Hodnocení průběhu studia v DSP 1. Hodnocení vědecké práce studenta probíhá podle studijního a zkušebního řádu pro studenty doktorských studijních programů, semestrálně (hodnotí školitel formou kolokvia, zápis do IS) V případě kladného semestrálního hodnocení vědecké práce se student zapisuje do dalšího semestru (registrace předmětů do IS v souladu s harmonogramem PdF MU a v souladu s individuálním plánem studenta).
Informace učitele
http://www.ped.muni.cz/wsedu
Podrobné informace vždy upřesní vyučující.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019.