PdF:SPLBP_LIN2 Specializace log. inter. 2 - Informace o předmětu
SPLBP_LIN2 Specializace: Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 2
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Pavla Sychrová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPLBP_LIN2/01: Po 13:55–17:25 učebna 52, P. Sychrová
- Předpoklady
- absolvování Specializace Logopedická intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností 1, podmínkou je správná výslovnost všech hlásek
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student na konci kurzu bude zvládat problematiku: logopedické intervence; cíle terapie narušené komunikační schopnosti; metody,techniky a strategie logopedické terapie; principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie; terapie narušeného vývoje řeči, logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči, využívané terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči, terapie vývojové dysfázie, dyslalie.
- Osnova
- Logopedická intervence: logopedické terapie, cíle, metody,techniky,strategie logopedické terapie, principy logopedické terapie, formy a druhy logopedické terapie, pomůcky a materiály, využívané při logopedické terapii. Terapie narušeného vývoje řeči. Logopedická terapie u dětí s opožděným vývojem řeči. Terapeutické postupy při terapii narušeného vývoje řeči. Tterapie vývojové dysfázie. Logoepdická terapie dyslalie.
- Literatura
- LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5. info
- LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 386 s. ISBN 8071789615. info
- LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990, 278 s. ISBN 80-08-00447-9. info
- HOLMANOVÁ, Jitka. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. 2. vyd. Praha: Septima, 2005, 93 s. ISBN 8072162136. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2006, 229 s. edice psychologické a pedagogické literatury. ISBN 80-247-1110-9. info
- Raná péče u dětí se zdravotním postižením : kapitoly 9, 10, 11, 12, 13. Edited by Anna Berná, Translated by Rudolf Volejník. [Praha]: Středisko rané péče, 1997, 117 s. info
- Vývinová dysfázia :špecificky narušený vývin reči. Edited by Marína Mikulajová - Iris Rafajdusová. 1. vyd. Bratislava: Marína Mikulajová a Iris Rafajusová, 1993, 288 s. ISBN 80-900445-0-6. info
- BOČKOVÁ, Barbora. Vývojová dysfázie z pohledu francouzské logopedické praxe. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 67-77, 10 s. ISBN 978-80-7315-150-8. info
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 200 s. ISBN 9788021044548. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse, domácí příprava
- Metody hodnocení
- závěrečný písemný test (podmínkou úspěšného zvládnutí je 75% správných odpovědí), ústní zkouška.
- Informace učitele
- POdmínkou je správná artikulace všech hlásek
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Sudenti zapisují pouze jednu specializaci.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/SPLBP_LIN2