PdF:SPROC_SPDG Speciálně pedagogická diagnost - Informace o předmětu
SPROC_SPDG Speciálně pedagogická diagnostika
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 16 hodin. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu budou studenti schopni se orientovat v základní problematice spec. ped. diagnostiky a na základě nabytých znalostí tyto aplikovat při diagnostice žáků s SVP
- Osnova
- 1. Pojetí, předmět a vymezení diagnostiky ve speciální pedagogice
- 2. Základní kategorie diagnostických přístupů ve speciální pedagogice
- 3. Úkoly speciálně pedagogické diagnostiky v období kojeneckého a batolecího věku
- 4. Diagnostika v období předškolního věku
- 5. Diagnostika zralosti a připravenosti pro zahájení povinné školní docházky
- 6. Úkoly spec. ped. diagnostiky v období školního věku
- 7. Diagnostika rodinného prostředí
- 8. Diagnostika profesionální orientace
- 9. Hlavní úkoly spec. ped. diagnostiky v období dospělosti
- 10. Spec. ped. diagnostika v období stáří
- 11. Klasifikace diagnostických metod
- 12. Charakteristika klinických metod
- 13.Přehled obecných a speciálních metod z hlediska spec. ped.diagnostiky
- 14. Hlavní oblasti diagnostiky ve spec. pedagogice
- 15. Diagnostika vybraných druhů postižení v období dětství
- 16. Specifika procesu diagnostiky v dětském věku
- Literatura
- povinná literatura
- PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice : texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 178 s. ISBN 9788073151423. info
- neurčeno
- MONATOVÁ, Lili. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000, 92 s. ISBN 8085931869. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko- psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Tišnov.: SURSUM, 2006, 300 s. 4313/Pd-9/06-17/99. ISBN 80-210-3977-9. info
- Výukové metody
- Přednáška - teoretická příprava
- Metody hodnocení
- Písemný test.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro úspěšné splnění - nutné napsat test mni. na 70%
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/SPROC_SPDG