PdF:VV7MP_A4 Workshop 4 - Course Information
VV7MP_A4 Artist's Workshop 4
Faculty of EducationSpring 2013
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Jan Bružeňák (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Eliška (seminar tutor)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Jiří Havlíček (seminar tutor)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. ak. mal. Blanka Růžičková (seminar tutor)
doc. ak. soch. Jiří Sobotka (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jiří Eliška
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Dagmar Kafoňková
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- VV7MP_A4/01: Wed 16:40–19:15 učebna 9, Wed 16:40–19:15 učebna 18B, Wed 16:40–19:15 ateliér 18A, Wed 16:40–19:15 graf. dílna, Wed 16:40–19:15 učebna 15, Wed 16:40–19:15 4008, Wed 16:40–19:15 učebna 13, Wed 16:40–19:15 učebna 14, J. Bružeňák, J. Eliška, J. Francová, J. Havlíček, R. Horáček, P. Kamenický, M. Kovářová, B. Růžičková, J. Sobotka, H. Stehlíková Babyrádová, J. Vaněk
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-SS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- At the end of the course students should be able to selfdepending creative activity. Accent is on a students self-depending creative activity. Teachwares are different according to a specialization. A student select only one subject in agreement with own art skills (painting, graphic art, drawing, computer graphic, modeling, art education theory etc.).
- Syllabus
- Classwork has a individual consultation form. Accent is on a students self-depending creative activity. Teachwares are different according to a specialization. A student select only one subject in agreement with own art skills (painting, graphic art, drawing, computer graphic, modeling, art education theory etc.). The sorted subject a student announce to the educationist, who is charged with the particular tuition. Students make understood which subject-matter they will authorship think out, number and terms of consulting hours, form and range of outcome (craftsmanship, number of works, form of adjustment and presentation). Lector by selection concrete item of study literature according to subject and make students acquainted with all of requirements.
- Literature
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech (Art Education in Projects). Výtvarná výchova. 1995, vol. 1995, No 1, p. 3-4. ISSN 1210-0369. info
- ZHOŘ, Igor. Několik slov k tvorbě O.Zoubka (Some words to the works of O. Zoubek). Brno: Nadace Universitas Masarykiana, 1994. ISBN 80-85834-11-1. info
- ZHOŘ, Igor. Oleg Sus a Křížovnická škola (Oleg Sus and the Křížovnice school). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994. ISBN 80-210-0122-5. info
- ZHOŘ, Igor. Úvaha nad komplexní estetickou výchovou (Some thoughts about a complex aesthetic education). Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704207-9-0. info
- ZHOŘ, Igor. Princip seriality aneb standardizace jedinčného. (The principle of seriesness or standardization of unique). Brno: Moravská galerie, 1993. ISBN 80-7027-026-8. info
- CHAMONIKOLA, Kaliopi, Igor ZHOŘ and Jiří KROUPA. Příběhy bez konce :princip série v českém výtvarném umění : Moravská galerie v Brně - Místodržitelský palác 9.9.-31.10.1993. V Brně: Moravská galerie, 1993, 117 s. ISBN 80-7027-026-8. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- HORÁČEK, Radek and Vladimír HAVLÍK. Akční tvorba. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 84 s. ISBN 8070670746. info
- ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
- Umění a výchova : výtvarná výchova, výchova pro budoucnost : zpráva z XVIII. světového kongresu INSEA, Praha 1966. Edited by Jaroslav Brožek - Bohuslav Maleček. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1968, 259 s. URL info
- ZHOŘ, Igor. Hledání tvaru : čtení o moderním sochařství s historickým prologem. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1967, 93 s. URL info
- ZHOŘ, Igor. K vývoji objektivních podmínek soudobého výtvarného dění v brněnském regionu historie uměleckých škol a jejich podíl na výtvarné situaci Brna v posledních šesti desítiletí. 1967, 307 s. info
- Výtvarná výchova a tvořivost : 2. celostátní konference učitelů výtvarné výchovy. Edited by Václav Píša - Igor Zhoř - Anton Macko - Jaromír Uždil - Vladimí. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1965, 249 s. URL info
- UŽDIL, Jaromír and Igor ZHOŘ. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1964, 194 s. URL info
- Teaching methods
- homeworks
- Assessment methods
- final project - individual defence of semestr work
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2013/VV7MP_A4