PdF:VV8MP_A2 Studio 2 - Course Information
VV8MP_A2 Studio 2
Faculty of EducationSpring 2013
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Jan Bružeňák (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Eliška (seminar tutor)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Jiří Havlíček (seminar tutor)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. ak. mal. Blanka Růžičková (seminar tutor)
doc. ak. soch. Jiří Sobotka (seminar tutor)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PaedDr. Jiří Eliška
Department of Art – Faculty of Education
Contact Person: Dagmar Kafoňková
Supplier department: Department of Art – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- VV8MP_A2/01: Wed 16:40–19:15 učebna 13, Wed 16:40–19:15 učebna 14, Wed 16:40–19:15 učebna 9, Wed 16:40–19:15 4008, Wed 16:40–19:15 graf. dílna, Wed 16:40–19:15 ateliér 18A, Wed 16:40–19:15 učebna 15, Wed 16:40–19:15 učebna 18B, J. Bružeňák, J. Eliška, J. Francová, J. Havlíček, R. Horáček, P. Kamenický, M. Kovářová, B. Růžičková, J. Sobotka, H. Stehlíková Babyrádová, J. Vaněk
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-SS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Art (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Arts (programme PdF, N-ZS)
- Arts Education (programme PdF, N-MA)
- Arts Education (programme PdF, N-SS)
- Course objectives
- A student focus on one art subject and elaborate project according to task chosen lector. Tuition form: individual task and consultation. Accent is on a students self-depending creative activity.
- Syllabus
- A student focus on one art subject and elaborate project according to task chosen lector. Tuition form: individual task and consultation. Accent is on a students self-depending creative activity.
- Literature
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1997, 87 s. ISBN 80-85808-49-8. info
- ZHOŘ, Igor. Výtvarná výchova v projektech. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1996, 87 s. ISBN 80-85808-30-7. info
- ZHOŘ, Igor. Oleg Sus a Křížovnická škola (Oleg Sus and the Křížovnice school). Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994. ISBN 80-210-0122-5. info
- ZHOŘ, Igor. Úvaha nad komplexní estetickou výchovou (Some thoughts about a complex aesthetic education). Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704207-9-0. info
- ZHOŘ, Igor. Vysoká škola výtvarných umění - brněnský sen a skutečnost. (University of creative education - a Brno dream and reality). Brno: Moravská galerie, 1994. ISBN 80-7027-007-1. info
- ZHOŘ, Igor. Princip seriality aneb standardizace jedinčného. (The principle of seriesness or standardization of unique). Brno: Moravská galerie, 1993. ISBN 80-7027-026-8. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- ZHOŘ, Igor. Klíče k sochám : (čtení o sochách a sochařích). Praha: Albatros, 1989, 184 s. info
- ZHOŘ, Igor. Historie výtvarných škol v Brně a jejich podíl na umělecké situaci města v posledních šesti desítiletích. 1967, 292 s. info
- Teaching methods
- Individual consultation, project.
- Assessment methods
- individual defence of semestral work
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2013, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2013/VV8MP_A2