PdF:ZS1BK_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj - Informace o předmětu
ZS1BK_NFF2 Fonetika a fonologie 2 - Nj
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Alena Kovářová (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_NFF2/01: Pá 22. 2. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 1. 3. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 8. 3. 17:35–19:15 učebna 2, Pá 15. 3. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 22. 3. 17:35–19:15 učebna 2, Pá 12. 4. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 19. 4. 17:35–19:15 učebna 2, Pá 26. 4. 15:45–17:25 učebna 55, Pá 3. 5. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 10. 5. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 17. 5. 15:45–17:25 učebna 63, Pá 24. 5. 15:45–17:25 učebna 63, A. Kovářová
- Předpoklady
- NOW( ZS1BK_NJC2 Jazyková cvičení 2 - Nj )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Po absolvování semináře budou studenti schopni interpretovat rozdíly mezi výslovností německých a českých konsonantů a asimilačních jevů a charakterizovat příslušné výslovnostní chyby českých rodilých mluvčích. Důraz je kladen na osvojení zásad správné německé výslovnosti a zvládnutí metodiky odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. Tato metodika bude cíleně zaměřena na práci s dětmi v předškolním věku. Nach dem Seminar sind die Studenten im Stande die Unterschiede in der Artikulation der deutschen und tschechischen Konsonanten zu bestimmen, sowie die entsprechenden Aussprachefehler von tschechischen Muttersprachlern zu charakterisieren.
- Osnova
- 1. Charakteristika artikulačních jevů suprasegmentální roviny německého jazyka. 2. Práce s textem z fonetického hlediska. 3. Metodika odstraňování typických výslovnostních chyb českých rodilých mluvčích. 4. Metodika výuky výslovnosti německého jazyka dětí v předškolním věku. 5. Sestavení materiálové sbírky pro nácvik správné výslovnosti v rané výuce německého jazyka (říkadla, písničky, obrázky apod.).
- Literatura
- povinná literatura
- DRMLOVÁ, Dana. Německy s úsměvem. 1. knižní vyd. Vimperk: Nakladatelství Tiskárny Vimperk, 1991, 625 s. ISBN 80-900138-9-9. info
- Výukové metody
- Seminář; nácvik správné výslovnosti německých konsonantů, asimilace a suprasegmentální roviny výslovnosti němčiny. Specifickou součástí výuky je vypracování vlastního fonetického slovníku. Aktivní domácí příprava, samostudium.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška; přednes krátkého německého textu, zvládnutí zásad správné německé výslovnosti. Mündliche Prüfung; Vorlesen eines kurzen deutschen Textes mit dem Schwerpunkt korrekte deutsche Aussprache.
- Informace učitele
- Při zkoušce předloží posluchači vlastní vypracovaný fonetický slovník. Bei der Prüfung legen die Studenten ihr eigenes phonetisches Vokalbelheft vor.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/ZS1BK_NFF2