PdF:ZS1MK_PTVP Teorie projektové výuky - Informace o předmětu
ZS1MK_PTVP Praktikum tvorby výukových projektů
Pedagogická fakultajaro 2013
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karla Černá (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_PTVP/OS01: Pá 1. 3. 15:45–17:25 učebna 36, Pá 8. 3. 13:55–15:35 učebna 36, Pá 15. 3. 13:55–15:35 učebna 36, Pá 24. 5. 13:55–15:35 učebna 36, J. Kratochvílová, V. Rodová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je přivést studenty: 1. K potřebě integrovaného vyučování, vyplývající z reality života, na principech autentického učení, které směřuje k realistickému využití poznatků 2.vybavit studenty základními teoretickými poznatky o projektové výuce, jejich kořenech, realizačních strategiích a možnostech praktického využití 3. Naučit studenty využívat projekty pro podporu zájmů žáků, smysluplnosti učení, rozvoji motivace k učení a sociálních vztahů v kolektivu rřídy 4. poskytnout příležitost vytvořit projekt a realizovat ho v praxi s vlastní sebereflexí
- Osnova
- Interaktivní model výuky jako předpoklad projektové výuky Role učitele v projektové výuce Tvorba projektu - písemný návrh - plánování projektu: smysl, cíle, činnosti, metody a formy práce, výstup, organizace Realizace projektu v praxi Sebereflexe projektu
- Literatura
- povinná literatura
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 1. vyd. Brno: MSD, 2011, 153 s. ISBN 978-80-7392-169-9. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2006. vyd. Brno: MU Brno, 2006, 160 s. Pedagogogická teorie, svazek 9. ISBN 80-210-4142-0. info
- neurčeno
- NAVRÁTIL, Vladislav, Jiřina NOVOTNÁ a Josef TRNA. Fyzikální olympiáda jako příklad motivace nadaných studentů. In Projektová výuka ve školství. první. Kunovice: Evropský polytechnický institut Kunovice, 2011, s. 131-142. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- PLUCKOVÁ, Irena, Jiří ŠIBOR a Libuše KONEČNÁ. Projektová výuka na základních a středních školách. In Projektová výuka ve školství. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, s.r.o., 2011, s. 39 - 58, 19 s. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka v teorii a praxi. In Projektová výuka ve školství. první. Kunovice: Evropský polytechnický institut Kunovice, 2011, s. 155-177. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
- TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 9788073675271. info
- LUKÁŠOVÁ, Hana. Pedagogická tvořivost studentů učitelství : tvorba pedagogických projektů studentů a řešení pedagogických problémů. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita Ostrava, 2000, 155 s. ISBN 8070421622. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce.
- Metody hodnocení
- Písemný projekt a jeho sebereflexe. Sebereflexe kompetencí studenta projektové výuky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2013/ZS1MK_PTVP