A2BK_ZAD2 Základy didaktiky 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BK_ZAD2/OS01: Pá 28. 2. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 21. 3. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 4. 4. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 18. 4. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 2. 5. 7:30–9:10 učebna 11, Pá 23. 5. 7:30–9:10 učebna 11, A. Dobrovolná, R. Vogel
A2BK_ZAD2/01: Po 17. 2. 15:45–17:25 učebna 10, Po 3. 3. 15:45–17:25 učebna 58, Po 17. 3. 15:45–17:25 učebna 58, Po 31. 3. 15:45–17:25 učebna 58, Po 14. 4. 15:45–17:25 učebna 58, Po 12. 5. 15:45–17:25 učebna 58, A. Dobrovolná, R. Vogel
Předpoklady
( A2BK_PJ1B Praktický jazyk 1B && A2BK_GR1B Gramatika B && A2BK_SFFB Seminář z fonetiky B ) || A2BK_SOZK Souborná zkouška
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will get acquainted with basic didactic knowledge. Main objectives can be summarized as follows: being able to evaluate and choose teaching materials; being aware of what lesson management consists of and what teaching culture means; being able to understand the ways and techniques which are used to develop learner autonomy and will learn about what teacher self-reflection means and how to develop as a professional.
Osnova
  • Lesson management
  • Selection, evaluation and use of teaching material
  • Teaching culture
  • Independent learning
  • A reflective teacher – professional development
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Workshop, group discussions, problem solving, self-study with moodlinka support.
Metody hodnocení
Requirements for getting credits: active participation in sessions, submitting a portfolio, one contribution to a discussion forum on moodlinka, end-of-term test. Type of teaching: workshop, group discussion, student presentations.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1336
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2024.