PdF:AJ2MK_DI1B Didaktika 1B - Informace o předmětu
AJ2MK_DI1B Didaktika 1B
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 24 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Successful passing of Didactics 1A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- At the end of the course the participants will be able to modify different approaches when teaching grammar, vocabulary or pronunciation. They will handle various ways of error and mistakes correction and will be able to manage the class.
- Osnova
- Teaching English pronunciation
- Pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation
- Word stress, rhythm, intonation, sentence stress
- Teaching grammar
- Verb tenses
- Conditional, modal verbs
- Prepositions and phrasal verbs, gerunds, infinitives
- Reported speech, indirect questions, adverbs.
- Teaching vocabulary
- Focussing on form
- focussing on meaning
- Teaching practice
- Teaching practice
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- Seminars with pair, group and class discussions, home preparation with reading, practical demonstrations.
Presentations with new teaching aids, methods modificated.
Self-studying and multiple choice test at the end. - Metody hodnocení
- 1 Seminar discussions with full activitz of the participants, self-studying should be obvious.
2 Final multiple choice test with 10 tasks. 7 solutions must be correct to get the credits.
3 Portfolio, see moodlinka for portfolio requirements.
4 microteaching in our seminar where an untraditional teaching aid will be offered and experience discussed. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/AJ2MK_DI1B