PdF:DI3MK_EPP2 Ekonomika a řízení pr. po. - Informace o předmětu
DI3MK_EPP2 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/1. 12. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 1. 3. 16:40–19:15 učebna 51, So 15. 3. 10:15–12:50 učebna 51, So 22. 3. 13:55–16:30 učebna 51, So 29. 3. 7:30–10:05 učebna 51
- Předpoklady
- DI3MK_STR1 Strojírentská technologie 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Ekonomika a řízení podniku II je druhý ze tří tématicky na sebe navazujících předmětů. Předmět prohlubuje poznatky získané v bakalářském stupni studia v rámci Nauky o podniku (rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt) a v rámci předmětu Základy managementu (cíle a nástroje marketingu). Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
- Osnova
- 1. Obsah marketingové komunikace. 2. Základní komunikační modely. 3. Nástroje marketingové komunikace. 4. Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků. 5. Typy výzkumů a jejich metody. 6. Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně. 7. Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle. 8. Logistika v oblasti nákupu a výroby. 9. Distribuční logistika. 10. Řízení dodavatelských řetězců.
- Literatura
- povinná literatura
- PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 8024702541.
- Základní: LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika : příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 8072262211
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemné testy
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Specializace - strojírentství.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/DI3MK_EPP2