PdF:FJ3DC_FJS2 Jazykový seminář 2 - Informace o předmětu
FJ3DC_FJS2 Jazykový seminář 2
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/12. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3DC_FJS2/OS01: Pá 21. 2. 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, Pá 14. 3. 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, Pá 21. 3. 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, Pá 4. 4. 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, Pá 18. 4. 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, Pá 16. 5. 12:05–12:50 kancelář vyučujícího, M. Poučová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Francouzský jazyk a literatura pro střední školy)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu: prohloubení a procvičení získaných vědomostí a dovedností v praktických jazykových cvičeních a aplikace poznatků z lingvistických disciplín (lexikální a gramatické struktury) - příprava na diplomovou a závěrečnou (klauzurní) práci. Předpokládaná výstupní úroveň kurzu v receptivních i produktivních komunikativních dovednostech je C2 podle stupnice Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám, složitým textům faktografickým i literárním; porozumět odborným článkům a delším technickým instrukcím; vyjadřovat se plynule a pohotově, přesně formulovat své myšlenky a názory; jasně vyjádřit a dobře uspořádat písemný text a podrobně vysvětlit svá stanoviska.
- Osnova
- 1. Souhrnná jazyková cvičení. 2. Překladová cvičení (pojmenování skutečnosti, celkový smysl výpovědi, odlišné jazykové ztvárnění téže skutečnosti). 3. Překlady souvislých textů. Práce s časopiseckými texty (časopisy Le Point, L’Express, …). 4. Zpracování aktuálních informací z denního tisku prostřednictvím Internetu.
- Literatura
- CHOVELON, B. Expression et style. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2002. 152 s. ISBN 2-7061-1081-3.
- HAMON, A. Analyse grammaticale et logique. 1. vyd. Paris : Hachette Livre, 1999. 219 s. ISBN 2-01-167670-3.
- http://www.lemonde.fr/
- http://www.lepoint.fr/sommaire.html
- http://www.liberation.fr/index.php
- http://www.lexpress.fr/info/
- HAAS, J. Le commentaire de texte. 2. vyd. Frankufrt am Mein : Moritz, 1977. 123 s. ISBN 3-425-06726-5.
- RADINA, O. Francouzština a čeština: systémové srovnávání dvou jazyků. Praha : SPN, 1977. 295 s. ISBN 14-635-77.
- HAENESCH, G. Le français tel qu’on le parle. 5. vyd. München : MHV, 1976. 187 s. ISBN 3-19-003003-0.
- CARLO, C. Civilisation progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 2003. 159 s. ISBN 209-033989-6.
- MONNERIE, A. La France aux cent visages. 1. vyd. Paris : Hatier/Didier, 1996. 223 s. ISBN 2-278-04377-3.
- CHOVELON, Bernadette a Marie BARTHE. Expression et style :français de perfectionnement. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble, 2002, 152 s. ISBN 2-7061-1081-3. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: aktivní účast na semináři (70%)a vypracování překladů v požadovaném množství a délce
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Pro úspěšné absolvování předmětu student odevzdá požadovaný počet překladů, z nichž pouze polovinu může jednou opravit.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/FJ3DC_FJS2