FJM_VPs2 Seminář k učitelské praxi 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Krátká, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Zetochová (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJM_VPs2/01: Út 11. 3. 16:40–18:20 učebna 20, Út 22. 4. 16:40–18:20 učebna 20, J. Krátká, H. Kyloušková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Skupinové sdílení zkušeností získaných při Učitelské praxi 2. Prohloubení reflektivních a sebereflektivních dovedností. Rozšíření profesních kompetencí a saturace profesních potřeb.
Osnova
  • Diskuse s psychologem, pedagogem a oborovými didaktiky týkající se konkrétních pedagogických situací a otázek. Skupinová reflexe činností vykonávaných ve funkci asistenta učitele. Reflexe zápisů v pedagogickém deníku. Reflexe portfoliových úkolů. Reflexe výuky realizované v rámci Učitelské praxe 2.
Literatura
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 380 s. ISBN 80-7178-681-0. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem :co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. info
Výukové metody
Skupinová reflexe za účasti psychologa, pedagoga a oborových didaktiků.
Metody hodnocení
Aktivní účast na výukových blocích. Předložení vypracovaných úkolů (viz Manuál studenta učitelství na Učitelské praxi 2)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Evaluace praxe bude provedena v předmětu FJMV_VPxS, který se doporučuje k zápisu.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018.