PdF:MSBK_PPS Praktikum o přírodě ... - Informace o předmětu
MSBK_PPS Praktikum poznávání přírody a společnosti
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Petrů (cvičící)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Morbacher (cvičící)
Mgr. Veronika Rodová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Eva Trnová, PhD. (cvičící) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MSBK_PPS/01: Pá 21. 2. 13:00–13:45 učebna 2, Pá 7. 3. 13:55–16:30 učebna 2, Pá 4. 4. 10:15–12:50 učebna 2, Pá 16. 5. 9:20–10:05 učebna 2, I. Frýzová, J. Morbacher, V. Rodová, E. Trnová
MSBK_PPS/02: Pá 21. 2. 12:05–12:50 učebna 2, Pá 28. 2. 13:55–16:30 učebna 2, Pá 25. 4. 13:55–16:30 učebna 2, Pá 2. 5. 12:05–12:50 učebna 2, I. Frýzová, J. Morbacher, V. Rodová, E. Trnová
MSBK_PPS/03: Pá 21. 2. 15:45–16:30 učebna 2, Pá 21. 3. 11:10–13:45 učebna 2, Pá 9. 5. 11:10–13:45 učebna 2, Pá 16. 5. 10:15–11:00 učebna 2, I. Frýzová, J. Morbacher, V. Rodová, E. Trnová - Předpoklady
- Středoškolské znalosti z živé a neživé přírody
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen:(1)připravit a realizovat aktivity ve vybraných biotopech (les, zahrada);(2)připravit a realizovat integrovaný program-vycházku (fyzika, geografie, historie, biologie) pro předškolní vzdělávání,použít k přípravě, realizaci integrované výuky v terénu odborné informace;(3)vést děti v předškolním věku při pozorování přírody (města, vesnice) v různých ročních obdobích;(4)definovat nebezpečí, které hrozí při procházkách do přírody nebo v mateřské škole;(5) pracovat se studijní literaturou
- Osnova
- 1,Rozvoj aktivního učení a sebereflexe, upevňování odborných dovedností - studenti budou procvičovat problematické pasáže z živé a neživé přírody formou aktivizujících metod vzdělávání 2,Cílené propojování odborného integrovaného základu s vytvářením pedagogických zkušeností - studenti připraví a zrealizují aktivity v přírodě (ve městě, na vesnici)
- Literatura
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV : metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. V Praze: VP, 2007, 48 s. ISBN 9788087000106. info
- BENNET, Jill a Roger SMITH. Nápady pro přírodovědu :soubor praktických námětů a zábavných činností pro vyučování prvouky a přírodovědy na 1. stupni základních škol. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 127 s. ISBN 80-7178-112-6. info
- HUTCHINGSOVÁ, Merryn a Alistair ROSS. Nápady pro vlastivědu. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 102 s. ISBN 80-7178-113-4. info
- Výukové metody
- terénní cvičení, diskuse
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem: aktivní účast na cvičeních, odevzdání seminární práce.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/MSBK_PPS