PdF:PR_Mod6a Školní třída, vedení a diag. 1 - Informace o předmětu
PR_Mod6a Školní třída, její vedení a diagnostika 1
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 7 hodin. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michaela Širůčková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Posluchači budou umět definovat a vysvětlit základní pedagogicko-psychologické zákonitosti školní třídy jako sociální skupiny. Osvojí si základní diagnostické nástroje a profily metod. Prokáží na konkrétních případech (kazuistiky) na základě analýzy pochopení základních vztahů a projevů chování. Budou umět interpretovat získané výsledky, navrhovat a plánovat řízení změn v případě jejich potřeby.
- Osnova
- Práce se školní třídou , školní třída jako sociální skupina a vztahová síť
- Školní třída jako sociální skupina
- Koheze třídy, základní patologie školní třídy
- Pozice a role dítěte ve školní třídě
- Diagnostika školní třídy (diagnostické nástroje, profily některých metod)
- Diagnostický proces a interpretace výsledků pedagogické diagnostiky
- Literatura
- • www.odrogach.cz • www.primarniprevence.cz • www.poradenskecentrum.cz • www.minimalizacesikany.cz • www.msmt.cz
- FIELD, Evelyn M. Jak se bránit šikaně : praktický rádce pro děti, rodiče i učitele. Translated by Petra Diestlerová. Vyd. 1. V Praze: Ikar, 2009, 311 s. ISBN 9788024911762. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Translated by Milan Koldinský. Vyd. 4. Praha: Portál, 2006, 289 s. ISBN 8073671182. info
- BENDL, Stanislav. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Vydání 1. V Praze: Triton, 2005, 298 stran. ISBN 8072546244. info
- Výukové metody
- workshop, skupinové cvičení, řešení modelových situací, četba, domácí příprava
- Metody hodnocení
- kontrola domácí přípravy (70%), aktivita ve výce (75%), písemný test (70 % úspěšnost)
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/PR_Mod6a