PdF:SP_SPUR Reedukace SPU - Informace o předmětu
SP_SPUR Reedukace specifických poruch učení
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS., Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Zuzana Širmerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP_SPUR/01: Út 12:05–13:45 učebna 60, Z. Širmerová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (něm.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální andragogika (angl.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální andragogika (ger.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, B-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, N-SS) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD) (3)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-MA)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD) (3)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-TV)
- Speciální pedagogika pro učitele (angl.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika pro učitele (něm.) (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD) (2)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Speciální pedagogika pro učitele středních škol (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Možnosti péče a podpory u žáků se specifickými poruchami učení. Základní problematika reedukace, alternativní metody.Po absolvování semináře si student osvojí základy reedukace žíků s SPU.Student bude rozumět a umět vysvětlit problematiku přístupů v edukaci k žákům se specifickými poruchami učení
- Osnova
- Formy vzdělávání žáků se SPU v ČR; organizace reedukační péče v jednotlivých formách. Počáteční čtení a psaní. Metody rozvíjení oslabených funkcí u dětí předškolního věku a dětí s odkladem nástupu školní docházky. Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých poruch: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Rozvoj osobnosti žáka se SPU. Přístupy k žákům se SPU v základní a střední škole, možnosti reedukace a kompenzace
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005, 152 s. Paido. ISBN 80-210-3613-3. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 128 s. ISBN 80-210-3613-3. info
- Výukové metody
- teoretická příprava spojená s praktickými ukázkami pomůcek, možnost návštěvy speciálního zařízení.
- Metody hodnocení
- účast na semináři, vypracování reedukační pomůcky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/SP_SPUR