PdF:SP_SPUR Reedukace SPU - Informace o předmětu
SP_SPUR Reedukace specifických poruch učení
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Veronika Uhrová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP_SPUR/01: Út 11:10–12:50 učebna 65, V. Uhrová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 54 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student získá základní znalosti v oblasti reedukace a intervence k žákům se specifickými poruchami učení. Po absolvování semináře bude student rozumět a umět vysvětlit problematiku reedukace a osvojí si základní metody reedukace u žáků se specifickými poruchami učení
- Osnova
- Formy vzdělávání žáků se SPU v ČR; Organizace reedukační péče v jednotlivých formách. Metody rozvíjení oslabených funkcí u dětí předškolního věku a dětí s odkladem nástupu školní docházky. Metody zaměřené na reedukaci jednotlivých projevů: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Rozvoj osobnosti žáka se SPU. Strategie a přístupy k žákům se SPU na základní a střední škole metody čtení, čtenářská gramotnost, alternativní přístupy v osvojení si čtecích dovedností
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-232-1. info
- BLAŽKOVÁ, Růžena. Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice. první. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 110 s. spisy Pedagogické fakulty MU č. 132. ISBN 978-80-210-5047-1. info
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005, 152 s. Paido. ISBN 80-210-3613-3. info
- KOCUROVÁ, Marie. Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy :(specifické poruchy učení z pohledu vzdělávacích šancí) : monografie. Edited by Markéta Šálená. 1. vyd. Dobrá Voda u Pehřimova: Aleš Čeněk, 2002, 416 s. ISBN 80-86473-23-6. info
- Výukové metody
- teoretická příprava spojená praktickými ukázkami pomůcek, a aplikaci nových alternativních metod
- Metody hodnocení
- účast na semináři, vypracování reedukační pomůcky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/SP_SPUR