UOPK_2008 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/1. 12 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Předpoklady
UOPK_2000 Úvod od studia - Technické obo && ROCNIK(2)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Ekonomika a řízení podniku II je druhý ze tří tématicky na sebe navazujících předmětů. Předmět prohlubuje poznatky získané v bakalářském stupni studia v rámci Nauky o podniku (rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt) a v rámci předmětu Základy managementu (cíle a nástroje marketingu). Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • 1. Obsah marketingové komunikace. 2. Základní komunikační modely. 3. Nástroje marketingové komunikace. 4. Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků. 5. Typy výzkumů a jejich metody. 6. Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně. 7. Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle. 8. Logistika v oblasti nákupu a výroby. 9. Distribuční logistika. 10. Řízení dodavatelských řetězců.
Literatura
    povinná literatura
  • Základní: LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika : příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 8072262211
  • PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 8024702541.
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
písemné testy
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Určeno pro zaměření - Technické obory.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.