PdF:ZS1BK_AJ2B Jazyková cvičení 2B - Informace o předmětu
ZS1BK_AJ2B Jazyková cvičení 2B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Sýkorová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BK_AJ2B/OS01: Pá 21. 2. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 28. 2. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 7. 3. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 14. 3. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 28. 3. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 4. 4. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 11. 4. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 18. 4. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 25. 4. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 2. 5. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 9. 5. 9:20–11:00 učebna 34, Pá 16. 5. 9:20–11:00 učebna 34, K. Sýkorová
- Předpoklady
- The basic study material is New English File Upper Intermediate. The students who do not pass Practical language 2A and 2B have to take a revision test covering the syllabus of the two courses (ZS1BP_AJ2A and AJ2B) to be able to continue in ZS1BP_AJ3A.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Upper-Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File UPPER - Intermediate supplemented by various additional materials. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER -INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Units 3 - 4, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- UR, Penny. Grammar practice activities : a practical guide for teachers. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 1988, viii, 288. ISBN 0521329442. info
- Výukové metody
- Lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
- Metody hodnocení
- Students have to pass 2 short progress tests (70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, submit and only then can they sit the final oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge (70%) at the end of the term. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2014/ZS1BK_AJ2B