PdF:A2MK_TEHO Testování a hodnocení - Informace o předmětu
A2MK_TEHO Testování a hodnocení
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- A2MK_TEHO/OS01: Pá 20. 2. 9:20–11:00 učebna 6, Pá 27. 2. 9:20–11:00 učebna 6, Pá 6. 3. 9:20–11:00 učebna 6, Pá 13. 3. 9:20–11:00 učebna 6, Pá 20. 3. 9:20–11:00 učebna 6, M. Hulešová
- Předpoklady
- No prerequisitons needed
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following:
1. A working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting;
2. Confidence in selecting appropriate tools for testing;
3. The ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups - Osnova
- Teaching and testing
- Kinds of tests and testing
- Validity, reliability
- Test development
- Test techniques
- Testing writing, testing speaking
- Testing reading, testing listening
- Literatura
- povinná literatura
- HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
- neurčeno
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1251
- VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, s. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6. info
- HRBÁČEK, Jiří. Testování kvality výukových opor a vlivu činnosti tutora. In Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost, IV. národní konference. první. Ediční středisko VŠB-Tech. univ. Ostrava: CSVŠ-NCDiV, U lužického semnináře 13, 118 00 Praha 1, 2006, s. 138-737. ISBN 80-86302-36-9. info
- KLIMUSOVÁ, Helena. Standardy pro pedagogické a psychologické testování - zdroj inspirace. In Psychologické dny 2002 - "Kořeny a vykořenění". Olomouc: ČMPS, Psychologický ústav AV ČR, 2002, s. 28-35. ISBN 80-86174-05-0. info
- Standardy pro pedagogické a psychologické testování. 1. české vyd. Praha: Testcentrum, 2001, 192 s. ISBN 8086471071. info
- BUBENÍKOVÁ, Libuše, Ludmila KOLLMANNOVÁ a Eva SKÁLOVÁ. Teorie a praxe jazykového testování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1975, 130 s. info
- PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. 2. vyd. Praha: Dědictví komenského, 1936, 328 s. info
- PŘÍHODA, Václav. Praxe školského měření : testování na škole prvního stupně. V Praze: Nákladem Dědictví Komenského, 1936. info
- Výukové metody
- The course will be taught using the following methods:
1. Group-work (constructing tests);
2. Problem-solving (classroom activities)
3. Pretesting;
4. Peer evaluation of the presented outcomes (in the classroom as well as online during the follow-up phase);
5. Tutor's feedback, pretesting results discussed. - Metody hodnocení
- Presentation of own test created according to the given criteria.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/A2MK_TEHO