PdF:AJ2RC_SYNB Syntax B - Informace o předmětu
AJ2RC_SYNB Syntax B
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/24. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2RC_SYNB/OS01: Pá 20. 2. 11:10–12:50 učebna 59, Pá 6. 3. 11:10–12:50 učebna 59, Pá 20. 3. 11:10–12:50 učebna 59, Pá 3. 4. 11:10–12:50 učebna 59, Pá 17. 4. 11:10–12:50 učebna 59, Pá 15. 5. 11:10–12:50 učebna 59, M. Adam
- Předpoklady
- Completion of Syntax A Course.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- The course covers the area of syntactic characteristics of the English sentence, focusing on the compound sentence (coordination) and the complex sentence (subordination). Having completed the course, the students should be thoroughly - acquainted with the areas of complementation of verbs and adjectives (infinitive vs. -ing forms) - familiar with the topics of clauses of result and cause, purpose, concession, time and relative clauses. - and able to create authentic and standard English sentences. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Osnova
- 1 Chapter 13 Coordination, Chapter 10 B The ing form as gerund
- 2 Chapter 13 cont., Chapter 10 C Verbs taking the infinitive or ing
- 3 Chapter 16 Complementation of verbs and adjectives, Chapter 10 D Verbs taking a full infinitive or ing
- 4 Chapter 16 cont., Chapter 3 A Relation between result and cause
- 5 Chapter 3 B Result expressed by too or enough)
- 6 REVISION TRANSLATION, Chapter 14 The complex sentence, Chapter 4 A Purpose (standard constructions)
- 7 Chapter 14 cont., Chapter 4 B Purpose (shortened constructions), Chapter 6 cause, purpose, concession, alternatives.
- 8 REVISION MID-TERM TEST, Chapter 15 Syntactic and semantic functions of subordinate clauses, Chapter 5 Concession
- 10 Chapter 15 cont., Chapter 7 Time.
- 13 Chapter 8 A Relatives. Introduction. Chapter 8 B Sentence building with relatives.
- 14 Chapter 8 C Shortened constructions. Chapter 9 Similarity and comparison.
- Literatura
- povinná literatura
- GETHIN, Hugh. Grammar in context :proficiency level English. New edition. Harlow: Longman, 1996, 235 s. ISBN 0-17-556420-5. info
- CHALKER, Sylvia. A student's English grammar : workbook. First published. Harlow: Longman, 1992, 186 stran. ISBN 0582088194. info
- GREENBAUM, Sidney a Randolph QUIRK. A student's grammar of the English language. First published. Harlow: Longman, 1990, 490 stran. ISBN 0582059712. info
- Výukové metody
- Teaching methods: classroom discussions, lectures, students' presentations, home assignments, home projects, observations.
- Metody hodnocení
- 2-period seminar Course evaluation: - attendance (more than two unexcused absences will not be tolerated) + homework - the final mark will be based on the overall average counted out of the autumn term results and all the three tests written in the Spring semester (mid-term test + translation + written credit test) + oral exam.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=982
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/AJ2RC_SYNB