PdF:FY2MP_ENKA Elektronika pro učitele - Informace o předmětu
FY2MP_ENKA Elektronika pro učitele
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/0/2. blok. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lukáš Pawera, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 16:40–18:20 laboratoř 85
- Předpoklady
- FY2MP_TF3 Teoretická fyzika 3
Předmět je vhodný pro posluchače učitelského studia fyziky a pro ty studenty, kteří se chtějí zájmovou formou elektronice věnovat, neboť obsahuje laboratorní pokusy s běžně užívanými el. obvody. Při interpretaci je kladen důraz na ty části učiva, které se probírají na základní škole. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: jen pro studenty, kteří neabsolvovali v bakalářském studiu Fy2BP_ENKA - Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Po úspěšném zvládnutí požadavků předmětu budou studenti:
Rozumět základním elektrotechnickým principům v obvodové elektronice a fenologickým abstrakcím, které je třeba učinit při jejich analýze
To zahrnuje R,L,C modely, digitální obvody a operační zesilovače.
Mají možnost přístupu k simulačnímu softwaru a mají možnost praktického odzkoušení s měřicími přístroji, osciloskopem,signál. generatory. - Osnova
- 1.Elektřina v běžném životě. Úvod do teorie obvodů s obecnými průběhy veličin.
- 2.Zdroje el., pasivní a aktivní součástky, charakteristiky
- 3.Metody řešení lineárních obvodů v ustáleném stejnosměr. stavu. /Základní věty a principy,Děliče/.
- 4.Ustálený harmonický stav v elektrických obvodech.
- 5.Měření el.veličin, regulace obvodových veličin.Energie a výkon.
- 6.Dvojbrany.Filtry.
- 7.Diskrétní polovodičové prvky /dioda,tranzistor,tyristor/ -použití!
- 8.Zesilovače a zdroje signálu /generátory/ pro elektroniku.
- 9.Operační zesilovače - použití.
- 10.Zaklady číslicové elektroniky. Druhy a aplikace logických obvodů.
- 11.Převodníky a čidla.
- Literatura
- RAUNER, Karel. Elektronika :fyzikální a analogová část. 2. upr. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2001, 197 s. ISBN 80-7082-775-0. info
- ONDRÁČEK, Zdeněk. Elektronika pro fyziky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998, 95 s. ISBN 8021017414. info
- ŠÍCHA, Miloš a Milan TICHÝ. Elektronické zpracování signálů : základy analogové, digitální techniky : úvod do architektury mikropočítačů. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987, 146 s. info
- KLUVANEC, Daniel. Elektronika a výpočtová technika. 1. vyd. Nitra, 1991, 279 s. info
- BURGER, Ivan a Lubomír HUDEC. Elektronické prvky. 1. vyd. Bratislava: Alfa, vydavateľstvo technickej a ekonomickej literatúry, 1989, 489 s. ISBN 80-05-00120-7. info
- NEČÁSEK, Sláva, Jaroslav RAMBOUSEK a Jan JANEČEK. Elektronické a elektroakustické součástky : jejich volby a použití. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1985, 440 s. URL info
- SCHOMMERS, Adrian. Elektronika tajemství zbavená :objevovat, experimentovat, porozumět. 1. české vyd. Ostrava: HEL, 1998, 112 s. ISBN 80-902059-9-2. info
- SCHOMMERS, Adrian. Elektronika tajemství zbavená :objevovat, experimentovat, porozumět. 1. české vyd. Ostrava: HEL, 1998, 160 s. ISBN 80-86167-01-1. info
- RUČKA, Milan a Miroslav ARENDÁŠ. Amatérské elektronické konstrukce a zapojení. 1. vyd. České Budějovice: KOPP, 1993, 101 s. ISBN 80-901342-7-0. info
- Výukové metody
- teoretická i praktická příprava
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška a praktické pokusy Zkouška písemná a ústní.
- Informace učitele
- http://amper.ped.muni.cz/cstudium.html
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
jen pro ty, kteří neabsolvovali v bakalářském studiu Fy2BP_ENKA.
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/FY2MP_ENKA